SuperGroup laat nare periode achter zich met 13% groei

SuperGroup laat nare periode achter zich met 13% groei

Het Britse SuperGroup, het bedrijf boven Superdry, heeft na een turbulente periode de wind weer in de zeilen: de jaaromzet steeg liefst 13%. Met dank aan de SuperdryStore-retailactiviteiten, die prima prestaties kunnen voorleggen.

SuperdryStores op volle toeren

Na een rist winstwaarschuwingen, boekhoudkundige fouten en managementwissels lijkt het ergste achter de rug voor Supergroup: de modegroep sloot zijn gebroken boekjaar (dat liep tot 25 april) af met een omzet van 486,6 miljoen pond (ca. 680 miljoen euro), een stijging met 12,9%.

 

Het gros van de omzet komt op naam van de SuperdryStores: de 221 boetieks die Supergroup wereldwijd telt sinds het terugkopen van de Amerikaanse licentie, zagen hun omzet liefst 17% groeien (+4,8% op vergelijkbare basis). De groothandelspoot deed er net geen 5% bij en is nu goed voor 31% van de groepsomzet.

 

De onderliggende winst (exclusief eenmalige inkomsten en kosten) steeg met 2% tot 63,2 miljoen pond (net geen 90 miljoen euro), waarmee de groep perfect in de vork van 60 tot 65 miljoen pond zit die het management begin mei al in het vooruitzicht stelde.

 

Naar China in joint venture

Intussen koestert de groep weer grote expansieplannen: op het Europese vasteland wil Supergroup voet aan de grond krijgen in Oostenrijk, Italië, Spanje en Polen. Ook in Duitsland, waar de groep al achttien winkels opende sinds 2012, is de honger groot: binnen de vijf jaar wil de Britse kledinggroep er 50 winkels runnen.

 

Topman Euan Sutherland, die in oktober oprichter Julian Dunkerton opvolgde, kondigde ook aan een tienjarige joint venture te hebben gesloten met Trendy International Group om de Chinese markt te veroveren. De eerste winkel in China moet binnen dit en een jaar de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top