SuperGroup laat nare periode achter zich met 13% groei

SuperGroup laat nare periode achter zich met 13% groei

Het Britse SuperGroup, het bedrijf boven Superdry, heeft na een turbulente periode de wind weer in de zeilen: de jaaromzet steeg liefst 13%. Met dank aan de SuperdryStore-retailactiviteiten, die prima prestaties kunnen voorleggen.

SuperdryStores op volle toeren

Na een rist winstwaarschuwingen, boekhoudkundige fouten en managementwissels lijkt het ergste achter de rug voor Supergroup: de modegroep sloot zijn gebroken boekjaar (dat liep tot 25 april) af met een omzet van 486,6 miljoen pond (ca. 680 miljoen euro), een stijging met 12,9%.

 

Het gros van de omzet komt op naam van de SuperdryStores: de 221 boetieks die Supergroup wereldwijd telt sinds het terugkopen van de Amerikaanse licentie, zagen hun omzet liefst 17% groeien (+4,8% op vergelijkbare basis). De groothandelspoot deed er net geen 5% bij en is nu goed voor 31% van de groepsomzet.

 

De onderliggende winst (exclusief eenmalige inkomsten en kosten) steeg met 2% tot 63,2 miljoen pond (net geen 90 miljoen euro), waarmee de groep perfect in de vork van 60 tot 65 miljoen pond zit die het management begin mei al in het vooruitzicht stelde.

 

Naar China in joint venture

Intussen koestert de groep weer grote expansieplannen: op het Europese vasteland wil Supergroup voet aan de grond krijgen in Oostenrijk, Italië, Spanje en Polen. Ook in Duitsland, waar de groep al achttien winkels opende sinds 2012, is de honger groot: binnen de vijf jaar wil de Britse kledinggroep er 50 winkels runnen.

 

Topman Euan Sutherland, die in oktober oprichter Julian Dunkerton opvolgde, kondigde ook aan een tienjarige joint venture te hebben gesloten met Trendy International Group om de Chinese markt te veroveren. De eerste winkel in China moet binnen dit en een jaar de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3 procent gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Back to top