SuperGroup mikt op expansie na succesvol jaar | RetailDetail

SuperGroup mikt op expansie na succesvol jaar

SuperGroup mikt op expansie na succesvol jaar

SuperGroup, het moederbedrijf van modemerk SuperDry, heeft zijn cijfers vrijgegeven voor het voorbije boekjaar. De omzet van de Britse groep steeg met 19,6 procent naar 430,9 miljoen pond (542,4 miljoen euro).

Nieuw distributiecentrum

Die omzetstijging had de groep te danken aan stijgingen bij de retailomzet (+ 17,7 procent) en groothandelsomzet (23,3 procent). De vergelijkbare omzet binnen retail steeg met 3,2 procent. De winst voor belastingen steeg dan weer met 18,8 procent naar 62 miljoen pond (78 miljoen euro).

 

"We hebben vorig jaar een goed resultaat afgeleverd, met winsten die stegen met 19%, terwijl we bezig waren met de transitie naar ons nieuw distributiecentrum en de implementering van het merchandising managementsysteem", zegt CEO Julian Dunkerton.

 

Doorheen het voorbije boekjaar heeft SuperGroup sterk geïnvesteerd in de uitbreiding van het aantal winkels op het Europese vasteland. De winkeloppervlakte steeg dan ook met 18 procent en komt nu neer op bijna 60.000 m² in Europa en het Verenigd Koninkrijk. Er werd ook een website geopend in de Verenigde Staten en in China, waardoor het merk nu websites in 15 landen heeft.

 

"Internationale groeimogelijkheden zullen de grootste bronnen van expansie zijn voor de groep. Terwijl de groeimogelijkheden heel breed zijn, zijn de uitdagingen voor SuperGroup het behouden van de aantrekkingskracht van het SuperDry-merk op zijn klanten en dat de hoge kwaliteit wordt behouden terwijl het bedrijf uitbreidt en ontwikkelt", weet Chairman Peter Bramford te zeggen over de toekomst van het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.