Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Het Spaanse modemerk Sweetdreams Ibiza wil verder uitbreiden in Europa: momenteel is het merk te vinden in Spanje, Griekenland, Portugal, Frankrijk en Duitsland, maar in de toekomst moeten daar meer landen bij komen.

Binnenkort eigen boetieks

Sweetdreams Ibiza werd in 2004 opgericht en wordt momenteel verkocht bij ongeveer 50 verkooppunten in Spanje. Daarnaast is Griekenland de grootste markt met 30 verkooppunten. Volgens het merk heeft het zelf geen problemen gehad vanwege de crisis in dat land.

 

De eerste stappen in het buitenland werden in 2007 in Duitsland gezet, dankzij de toeristen die Spanje bezochten en die de populariteit van het merk overdroegen. Momenteel gebeurt de verkoop van het merk enkel in multibrandwinkels, maar binnen twee tot drie jaar wil het ook eigen boetieks openen.

 

Om een grotere Europese uitstraling te krijgen, neemt het modemerk ook deel aan de show van Who's Next in Parijs. Dat is een mode-evenement waar jonge en opkomende ontwerpers hun collecties kunnen tonen. Daar heeft Sweetdreams Ibiza naast een collectie voor vrouwen ook voor het eerst een kindercollectie getoond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top