Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Het Spaanse modemerk Sweetdreams Ibiza wil verder uitbreiden in Europa: momenteel is het merk te vinden in Spanje, Griekenland, Portugal, Frankrijk en Duitsland, maar in de toekomst moeten daar meer landen bij komen.

Binnenkort eigen boetieks

Sweetdreams Ibiza werd in 2004 opgericht en wordt momenteel verkocht bij ongeveer 50 verkooppunten in Spanje. Daarnaast is Griekenland de grootste markt met 30 verkooppunten. Volgens het merk heeft het zelf geen problemen gehad vanwege de crisis in dat land.

 

De eerste stappen in het buitenland werden in 2007 in Duitsland gezet, dankzij de toeristen die Spanje bezochten en die de populariteit van het merk overdroegen. Momenteel gebeurt de verkoop van het merk enkel in multibrandwinkels, maar binnen twee tot drie jaar wil het ook eigen boetieks openen.

 

Om een grotere Europese uitstraling te krijgen, neemt het modemerk ook deel aan de show van Who's Next in Parijs. Dat is een mode-evenement waar jonge en opkomende ontwerpers hun collecties kunnen tonen. Daar heeft Sweetdreams Ibiza naast een collectie voor vrouwen ook voor het eerst een kindercollectie getoond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top