Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie | RetailDetail

Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Het Spaanse modemerk Sweetdreams Ibiza wil verder uitbreiden in Europa: momenteel is het merk te vinden in Spanje, Griekenland, Portugal, Frankrijk en Duitsland, maar in de toekomst moeten daar meer landen bij komen.

Binnenkort eigen boetieks

Sweetdreams Ibiza werd in 2004 opgericht en wordt momenteel verkocht bij ongeveer 50 verkooppunten in Spanje. Daarnaast is Griekenland de grootste markt met 30 verkooppunten. Volgens het merk heeft het zelf geen problemen gehad vanwege de crisis in dat land.

 

De eerste stappen in het buitenland werden in 2007 in Duitsland gezet, dankzij de toeristen die Spanje bezochten en die de populariteit van het merk overdroegen. Momenteel gebeurt de verkoop van het merk enkel in multibrandwinkels, maar binnen twee tot drie jaar wil het ook eigen boetieks openen.

 

Om een grotere Europese uitstraling te krijgen, neemt het modemerk ook deel aan de show van Who's Next in Parijs. Dat is een mode-evenement waar jonge en opkomende ontwerpers hun collecties kunnen tonen. Daar heeft Sweetdreams Ibiza naast een collectie voor vrouwen ook voor het eerst een kindercollectie getoond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.