Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Sweetdreams Ibiza mikt op Europese expansie

Het Spaanse modemerk Sweetdreams Ibiza wil verder uitbreiden in Europa: momenteel is het merk te vinden in Spanje, Griekenland, Portugal, Frankrijk en Duitsland, maar in de toekomst moeten daar meer landen bij komen.

Binnenkort eigen boetieks

Sweetdreams Ibiza werd in 2004 opgericht en wordt momenteel verkocht bij ongeveer 50 verkooppunten in Spanje. Daarnaast is Griekenland de grootste markt met 30 verkooppunten. Volgens het merk heeft het zelf geen problemen gehad vanwege de crisis in dat land.

 

De eerste stappen in het buitenland werden in 2007 in Duitsland gezet, dankzij de toeristen die Spanje bezochten en die de populariteit van het merk overdroegen. Momenteel gebeurt de verkoop van het merk enkel in multibrandwinkels, maar binnen twee tot drie jaar wil het ook eigen boetieks openen.

 

Om een grotere Europese uitstraling te krijgen, neemt het modemerk ook deel aan de show van Who's Next in Parijs. Dat is een mode-evenement waar jonge en opkomende ontwerpers hun collecties kunnen tonen. Daar heeft Sweetdreams Ibiza naast een collectie voor vrouwen ook voor het eerst een kindercollectie getoond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top