Talking French breidt uit in Belgie en Nederland.

Talking French breidt uit in Belgie en Nederland.

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer.
 

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC op eigen kracht verder in China

27/04/2017

Na twee jaar heeft de Belgische kledingketen JBC de samenwerking met zijn Chinese partner Deesha stopgezet. Het bedrijf van Bart en Ann Claes bedient sinds kort de Chinese markt op eigen kracht.

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Back to top