Talking French breidt uit in Belgie en Nederland.

Talking French breidt uit in Belgie en Nederland.

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer.
 

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Nakende deal tussen Amazon en Nike slecht nieuws voor retailers

22/06/2017

Het nieuws dat Amazon en Nike dicht bij een overeenkomst staan, waarbij Nike zijn producten zelf rechtstreeks gaat verkopen op het platform van de Amerikaanse webshop, heeft voor wat ophef gezorgd bij andere retailers.

C&A kiest voor buitenstaander als nieuwe CEO

21/06/2017

Alain Caparros wordt de nieuwe CEO van kledingketen C&A in Europa. Daarmee kiest het bedrijf tegen de traditie in voor een buitenstaander. Caparros krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van het modebedrijf op te krikken.

Back to top