Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss | RetailDetail

Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss

Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss

Vertraagde groei op de Amerikaanse markt en slechte marktomstandigheden in Azië hebben voor een teleurstellend resultaat gezorgd bij het Duitse modebedrijf Hugo Boss. Het stelt daarom de verwachtingen voor het volledige boekjaar bij.

EBITDA flink omlaag

De totale omzet voor het bedrijf daalde met 1% vóór wisselkoerseffecten, maar na wisselkoerseffecten was er een stijging van 4% naar 744 miljoen euro. De verkoop in de eigen winkels bleef in lokale valuta stabiel ten opzichte van een jaar eerder. De resultaten in Europa waren naar verwachting, maar zowel in Azië als in Noord- en Zuid-Amerika was er sprake van een terugval. Door die matige resultaten daalde de EBITDA van Hugo Boss met 8% naar 168 miljoen euro.

 

Hugo Boss past daarom ook zijn verwachte resultaten voor het volledige boekjaar aan en voorspelt nu een omzetstijging tussen 3 en 5 procent. Ook de EBITDA moet ongeveer dezelfde groei kennen. Hugo Boss stuurt de volledige resultaten voor het derde kwartaal uit op 3 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top