Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss

Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss

Vertraagde groei op de Amerikaanse markt en slechte marktomstandigheden in Azië hebben voor een teleurstellend resultaat gezorgd bij het Duitse modebedrijf Hugo Boss. Het stelt daarom de verwachtingen voor het volledige boekjaar bij.

EBITDA flink omlaag

De totale omzet voor het bedrijf daalde met 1% vóór wisselkoerseffecten, maar na wisselkoerseffecten was er een stijging van 4% naar 744 miljoen euro. De verkoop in de eigen winkels bleef in lokale valuta stabiel ten opzichte van een jaar eerder. De resultaten in Europa waren naar verwachting, maar zowel in Azië als in Noord- en Zuid-Amerika was er sprake van een terugval. Door die matige resultaten daalde de EBITDA van Hugo Boss met 8% naar 168 miljoen euro.

 

Hugo Boss past daarom ook zijn verwachte resultaten voor het volledige boekjaar aan en voorspelt nu een omzetstijging tussen 3 en 5 procent. Ook de EBITDA moet ongeveer dezelfde groei kennen. Hugo Boss stuurt de volledige resultaten voor het derde kwartaal uit op 3 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top