Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss | RetailDetail

Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss

Teleurstellende derde kwartaal voor Hugo Boss

Vertraagde groei op de Amerikaanse markt en slechte marktomstandigheden in Azië hebben voor een teleurstellend resultaat gezorgd bij het Duitse modebedrijf Hugo Boss. Het stelt daarom de verwachtingen voor het volledige boekjaar bij.

EBITDA flink omlaag

De totale omzet voor het bedrijf daalde met 1% vóór wisselkoerseffecten, maar na wisselkoerseffecten was er een stijging van 4% naar 744 miljoen euro. De verkoop in de eigen winkels bleef in lokale valuta stabiel ten opzichte van een jaar eerder. De resultaten in Europa waren naar verwachting, maar zowel in Azië als in Noord- en Zuid-Amerika was er sprake van een terugval. Door die matige resultaten daalde de EBITDA van Hugo Boss met 8% naar 168 miljoen euro.

 

Hugo Boss past daarom ook zijn verwachte resultaten voor het volledige boekjaar aan en voorspelt nu een omzetstijging tussen 3 en 5 procent. Ook de EBITDA moet ongeveer dezelfde groei kennen. Hugo Boss stuurt de volledige resultaten voor het derde kwartaal uit op 3 november.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.