Tesco rolt kledingketen F&F nu ook uit op vasteland

Tesco rolt kledingketen F&F nu ook uit op vasteland

De Britse hypermarktgroep Tesco heeft nu ook op het Europese vasteland vestigingen van zijn kledingketen F&F geopend. In Gibraltar zijn twee winkels geopend en in Zwitserland zeven, telkens in samenwerking met een lokale partner.

Samenwerken met lokale partners

Enkele maanden geleden kondigde Tesco aan dat voor een versnelde expansie voor zijn kledingketen F&F in landen waar het nog niet aanwezig was, zou opteren voor de franchiseformule. De plannen voorzagen in een opening van vijftig winkels in vijf jaar, een doelstelling die tegen het huidige tempo makkelijk wordt gehaald.

 

Half mei opende de eerste franchisewinkel van F&F de deuren in Saoedi-Arabië. Daarna trok het concern naar Kazachstan, waar een maand later de tweede in Astana werd opgestart. Vandaag telt F&F al 19 alleenstaande franchisewinkels, maar er zijn ook al dertien franchisewinkels ingebed in een groter concept.

 

In Zwitserland werkt Tesco samen met Coop, de tweede retailer van het land. De eerste zeven winkels werden er geopend in Coop-hypermarkten in de streek rond Zurich. In Gibraltar ging Tesco met franchising van start in samenwerking met Pisa International. De twee recentelijk geopende winkels omvatten ook de eerst F&F Kids-verkooppunt.

 

De kleding van F&F wordt nu al verkocht in zestien landen. Op de thuismarkt in Groot-Brittannië kon het merk vorig jaar een omzet van meer dan 1 miljard pond (1,2 miljard euro) boeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top