Tiffany verhoogt verwachtingen na goede cijfers

Tiffany verhoogt verwachtingen na goede cijfers

De Amerikaanse juwelier Tiffany heeft een tweede kwartaal achter de rug waarin het bedrijf het beter deed dan verwacht werd door de analisten. De tweede grootste juwelenretailer ter wereld verhoogde dan ook zijn verwachtingen voor het volledige jaar.

Fris imago

De nettowinst van Tiffany steeg in het tweede kwartaal van 106,8 miljoen dollar (81 miljoen euro) naar 124,1 miljoen dollar (94 miljoen euro). Dat deed het bij een omzet van 992,9 miljoen dollar (750 miljoen dollar), een stijging van 7,2 procent en beter dan de 987,8 miljoen dollar die werd voorspeld door analisten.

 

CEO Michael Kowalski, die op 1 april 2015 zijn job zal overgeven aan Frederic Cumenal, heeft de laatste tijd geprobeerd om het merk een frisser imago te geven, door nieuwe ontwerpen toe te voegen, winkels te vernieuwen en door veranderingen in het management. Dat heeft succes, want Tiffany heeft meer klanten, die ondanks hogere prijzen producten van het merk blijven kopen.

 

Analisten verwachten dat Tiffany in de herfst en de winter van 2014 ook goed zal presteren, mede dankzij nieuwe collecties van de nieuwe designdirecteur Franscesca Amfitheatrof.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top