Tiffany verhoogt verwachtingen na goede cijfers | RetailDetail

Tiffany verhoogt verwachtingen na goede cijfers

Tiffany verhoogt verwachtingen na goede cijfers

De Amerikaanse juwelier Tiffany heeft een tweede kwartaal achter de rug waarin het bedrijf het beter deed dan verwacht werd door de analisten. De tweede grootste juwelenretailer ter wereld verhoogde dan ook zijn verwachtingen voor het volledige jaar.

Fris imago

De nettowinst van Tiffany steeg in het tweede kwartaal van 106,8 miljoen dollar (81 miljoen euro) naar 124,1 miljoen dollar (94 miljoen euro). Dat deed het bij een omzet van 992,9 miljoen dollar (750 miljoen dollar), een stijging van 7,2 procent en beter dan de 987,8 miljoen dollar die werd voorspeld door analisten.

 

CEO Michael Kowalski, die op 1 april 2015 zijn job zal overgeven aan Frederic Cumenal, heeft de laatste tijd geprobeerd om het merk een frisser imago te geven, door nieuwe ontwerpen toe te voegen, winkels te vernieuwen en door veranderingen in het management. Dat heeft succes, want Tiffany heeft meer klanten, die ondanks hogere prijzen producten van het merk blijven kopen.

 

Analisten verwachten dat Tiffany in de herfst en de winter van 2014 ook goed zal presteren, mede dankzij nieuwe collecties van de nieuwe designdirecteur Franscesca Amfitheatrof.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.