Tom Tailor breidt management uit om groei te dragen

Tom Tailor breidt management uit om groei te dragen

De Duitse kledinggroep Tom Tailor gaat zijn management uitbreiden, waarbij de individuele merken binnen de groep een uitgebreider team krijgen onder het hoogste managementniveau binnen het bedrijf.

Verschuivingen in raad van bestuur

De nieuwe raad van bestuur zal bestaan uit CEO Dieter Holzer, CFO Axel Rebien en een COO die de komende maanden zal aangesteld worden. Dat betekent dat Chief Retail Officer Marc Schumacher de raad zal verlaten. Hij droeg de functie van CRO al sinds 2010, maar komt vanaf 1 april terecht in de nieuwe structuur net onder de raad van bestuur.

 

Dat niveau zal uitgebreid worden met de verantwoordelijkheden voor de verschillende merken binnen Tom Tailor. Elk merk krijgt ook zijn eigen vicepresident die de verantwoordelijkheid draagt voor de verkoopkanalen van zijn merk. Zij rapporteren vervolgens aan de raad van bestuur.

 

Tom Tailor liet vandaag ook verstaan dit jaar 100 nieuwe winkels te willen openen en de omzet in 2015 licht te willen laten groeien. In het voorbije boekjaar steeg de omzet van Tom Tailor van 907,2 miljoen euro naar 932,1 miljoen euro. Daardoor maakte de groep een winst van 21,1 miljoen euro, waar er vorig jaar nog een verlies was van 1,7 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top