Tom Tailor breidt management uit om groei te dragen | RetailDetail

Tom Tailor breidt management uit om groei te dragen

Tom Tailor breidt management uit om groei te dragen

De Duitse kledinggroep Tom Tailor gaat zijn management uitbreiden, waarbij de individuele merken binnen de groep een uitgebreider team krijgen onder het hoogste managementniveau binnen het bedrijf.

Verschuivingen in raad van bestuur

De nieuwe raad van bestuur zal bestaan uit CEO Dieter Holzer, CFO Axel Rebien en een COO die de komende maanden zal aangesteld worden. Dat betekent dat Chief Retail Officer Marc Schumacher de raad zal verlaten. Hij droeg de functie van CRO al sinds 2010, maar komt vanaf 1 april terecht in de nieuwe structuur net onder de raad van bestuur.

 

Dat niveau zal uitgebreid worden met de verantwoordelijkheden voor de verschillende merken binnen Tom Tailor. Elk merk krijgt ook zijn eigen vicepresident die de verantwoordelijkheid draagt voor de verkoopkanalen van zijn merk. Zij rapporteren vervolgens aan de raad van bestuur.

 

Tom Tailor liet vandaag ook verstaan dit jaar 100 nieuwe winkels te willen openen en de omzet in 2015 licht te willen laten groeien. In het voorbije boekjaar steeg de omzet van Tom Tailor van 907,2 miljoen euro naar 932,1 miljoen euro. Daardoor maakte de groep een winst van 21,1 miljoen euro, waar er vorig jaar nog een verlies was van 1,7 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top