Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Het Amerikaanse kledingmerk Tommy Hilfiger heeft in Amsterdam een digitale showroom geopend voor zijn zakelijke klanten. Zo moet het voor hen eenvoudiger en goedkoper worden om collecties van het merk samen te stellen.

Plaatsbesparing

Tot nu moesten klanten steeds naar de showrooms van Tommy Hilfiger gaan, om daar uit alle rekken de kleding te kiezen die ze willen verkopen in hun winkel. Dat is een zeer tijdrovend proces en een volledige collectie van Tommy Hilfiger neemt nu in Amsterdam meerdere verdiepingen in. Met de digitale showroom wordt dat teruggeschroefd naar één kamer met een grote vergadertafel.

 

In die kamer bevindt zich een groot touchscreen en verschillende andere schermen, waarmee zakelijke klanten eenvoudig door de collectie kunnen gaan om de juiste stukken uit te kiezen. Klanten hebben daarnaast ook iPads ter beschikking, waarop ze alles kunnen meevolgen.

 

Winkel van de toekomst

"Aan dit systeem, dat we binnenshuis hebben ontwikkeld, hebben we twee jaar gewerkt. We brengen de tijdsbesteding aan dit proces terug tot 25 procent, maar we besparen ook fysieke ruimte. En we hoeven geen samples meer te maken voor onze dertig à veertig showrooms wereldwijd: één exemplaar voor de fotograaf volstaat. De digitale kopiën gaan vervolgens in de Oracle-database. De tijd die we besparen, gaan we aan onze klanten besteden", zegt CEO Daniel Grieder.

 

Amsterdam krijgt als eerste de nieuwe showroom, binnen twee à drie jaar moeten alle showrooms op deze manier werken. Daarnaast belooft Grieder dat ze binnen de twaalf maanden 'de winkel van de toekomst' zullen lanceren.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top