Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom | RetailDetail

Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Het Amerikaanse kledingmerk Tommy Hilfiger heeft in Amsterdam een digitale showroom geopend voor zijn zakelijke klanten. Zo moet het voor hen eenvoudiger en goedkoper worden om collecties van het merk samen te stellen.

Plaatsbesparing

Tot nu moesten klanten steeds naar de showrooms van Tommy Hilfiger gaan, om daar uit alle rekken de kleding te kiezen die ze willen verkopen in hun winkel. Dat is een zeer tijdrovend proces en een volledige collectie van Tommy Hilfiger neemt nu in Amsterdam meerdere verdiepingen in. Met de digitale showroom wordt dat teruggeschroefd naar één kamer met een grote vergadertafel.

 

In die kamer bevindt zich een groot touchscreen en verschillende andere schermen, waarmee zakelijke klanten eenvoudig door de collectie kunnen gaan om de juiste stukken uit te kiezen. Klanten hebben daarnaast ook iPads ter beschikking, waarop ze alles kunnen meevolgen.

 

Winkel van de toekomst

"Aan dit systeem, dat we binnenshuis hebben ontwikkeld, hebben we twee jaar gewerkt. We brengen de tijdsbesteding aan dit proces terug tot 25 procent, maar we besparen ook fysieke ruimte. En we hoeven geen samples meer te maken voor onze dertig à veertig showrooms wereldwijd: één exemplaar voor de fotograaf volstaat. De digitale kopiën gaan vervolgens in de Oracle-database. De tijd die we besparen, gaan we aan onze klanten besteden", zegt CEO Daniel Grieder.

 

Amsterdam krijgt als eerste de nieuwe showroom, binnen twee à drie jaar moeten alle showrooms op deze manier werken. Daarnaast belooft Grieder dat ze binnen de twaalf maanden 'de winkel van de toekomst' zullen lanceren.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.