Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Tommy Hilfiger geeft Amsterdam wereldprimeur met digitale showroom

Het Amerikaanse kledingmerk Tommy Hilfiger heeft in Amsterdam een digitale showroom geopend voor zijn zakelijke klanten. Zo moet het voor hen eenvoudiger en goedkoper worden om collecties van het merk samen te stellen.

Plaatsbesparing

Tot nu moesten klanten steeds naar de showrooms van Tommy Hilfiger gaan, om daar uit alle rekken de kleding te kiezen die ze willen verkopen in hun winkel. Dat is een zeer tijdrovend proces en een volledige collectie van Tommy Hilfiger neemt nu in Amsterdam meerdere verdiepingen in. Met de digitale showroom wordt dat teruggeschroefd naar één kamer met een grote vergadertafel.

 

In die kamer bevindt zich een groot touchscreen en verschillende andere schermen, waarmee zakelijke klanten eenvoudig door de collectie kunnen gaan om de juiste stukken uit te kiezen. Klanten hebben daarnaast ook iPads ter beschikking, waarop ze alles kunnen meevolgen.

 

Winkel van de toekomst

"Aan dit systeem, dat we binnenshuis hebben ontwikkeld, hebben we twee jaar gewerkt. We brengen de tijdsbesteding aan dit proces terug tot 25 procent, maar we besparen ook fysieke ruimte. En we hoeven geen samples meer te maken voor onze dertig à veertig showrooms wereldwijd: één exemplaar voor de fotograaf volstaat. De digitale kopiën gaan vervolgens in de Oracle-database. De tijd die we besparen, gaan we aan onze klanten besteden", zegt CEO Daniel Grieder.

 

Amsterdam krijgt als eerste de nieuwe showroom, binnen twee à drie jaar moeten alle showrooms op deze manier werken. Daarnaast belooft Grieder dat ze binnen de twaalf maanden 'de winkel van de toekomst' zullen lanceren.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top