Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels | RetailDetail

Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Modemerk Tommy Hilfiger laat klanten in zijn winkels via virtual reality kijken naar de modeshow waar het zijn herfstcollectie toont: dankzij de Samsung GearVR kunnen consumenten die show van op de eerste rij beleven.

Vorm van entertainment

Om dat effect te bereiken heeft Tommy Hilfiger met behulp van een Nederlands bedrijf het hele evenement in 3D opgenomen, waarna er een beeld van 360 graden gecreëerd werd. Klanten die de VR-headset dragen, kunnen naar alle kanten kijken zonder uit de ervaring te worden gehaald.

 

CEO Daniel Grieder zegt dat de virtuele rondleiding de perfecte manier is om klanten die nooit naar een modeshow gaan toch toegang te geven tot de kledij die er wordt getoond. Daarnaast is hij zich er van bewust dat de headsets een vorm van entertainment zijn: zo hoopt hij meer volk naar de winkels te lokken.

 

Voorlopig zijn de headsets enkel nog maar te vinden in New York, maar Tommy Hilfiger is van plan om ze te installeren bij alle grote winkels in de Verenigde Staten en Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.