Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Modemerk Tommy Hilfiger laat klanten in zijn winkels via virtual reality kijken naar de modeshow waar het zijn herfstcollectie toont: dankzij de Samsung GearVR kunnen consumenten die show van op de eerste rij beleven.

Vorm van entertainment

Om dat effect te bereiken heeft Tommy Hilfiger met behulp van een Nederlands bedrijf het hele evenement in 3D opgenomen, waarna er een beeld van 360 graden gecreëerd werd. Klanten die de VR-headset dragen, kunnen naar alle kanten kijken zonder uit de ervaring te worden gehaald.

 

CEO Daniel Grieder zegt dat de virtuele rondleiding de perfecte manier is om klanten die nooit naar een modeshow gaan toch toegang te geven tot de kledij die er wordt getoond. Daarnaast is hij zich er van bewust dat de headsets een vorm van entertainment zijn: zo hoopt hij meer volk naar de winkels te lokken.

 

Voorlopig zijn de headsets enkel nog maar te vinden in New York, maar Tommy Hilfiger is van plan om ze te installeren bij alle grote winkels in de Verenigde Staten en Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top