Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Modemerk Tommy Hilfiger laat klanten in zijn winkels via virtual reality kijken naar de modeshow waar het zijn herfstcollectie toont: dankzij de Samsung GearVR kunnen consumenten die show van op de eerste rij beleven.

Vorm van entertainment

Om dat effect te bereiken heeft Tommy Hilfiger met behulp van een Nederlands bedrijf het hele evenement in 3D opgenomen, waarna er een beeld van 360 graden gecreëerd werd. Klanten die de VR-headset dragen, kunnen naar alle kanten kijken zonder uit de ervaring te worden gehaald.

 

CEO Daniel Grieder zegt dat de virtuele rondleiding de perfecte manier is om klanten die nooit naar een modeshow gaan toch toegang te geven tot de kledij die er wordt getoond. Daarnaast is hij zich er van bewust dat de headsets een vorm van entertainment zijn: zo hoopt hij meer volk naar de winkels te lokken.

 

Voorlopig zijn de headsets enkel nog maar te vinden in New York, maar Tommy Hilfiger is van plan om ze te installeren bij alle grote winkels in de Verenigde Staten en Europa.

Tags: