Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Modemerk Tommy Hilfiger laat klanten in zijn winkels via virtual reality kijken naar de modeshow waar het zijn herfstcollectie toont: dankzij de Samsung GearVR kunnen consumenten die show van op de eerste rij beleven.

Vorm van entertainment

Om dat effect te bereiken heeft Tommy Hilfiger met behulp van een Nederlands bedrijf het hele evenement in 3D opgenomen, waarna er een beeld van 360 graden gecreëerd werd. Klanten die de VR-headset dragen, kunnen naar alle kanten kijken zonder uit de ervaring te worden gehaald.

 

CEO Daniel Grieder zegt dat de virtuele rondleiding de perfecte manier is om klanten die nooit naar een modeshow gaan toch toegang te geven tot de kledij die er wordt getoond. Daarnaast is hij zich er van bewust dat de headsets een vorm van entertainment zijn: zo hoopt hij meer volk naar de winkels te lokken.

 

Voorlopig zijn de headsets enkel nog maar te vinden in New York, maar Tommy Hilfiger is van plan om ze te installeren bij alle grote winkels in de Verenigde Staten en Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan eindelijk een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top