Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels | RetailDetail

Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Tommy Hilfiger lanceert virtual reality in winkels

Modemerk Tommy Hilfiger laat klanten in zijn winkels via virtual reality kijken naar de modeshow waar het zijn herfstcollectie toont: dankzij de Samsung GearVR kunnen consumenten die show van op de eerste rij beleven.

Vorm van entertainment

Om dat effect te bereiken heeft Tommy Hilfiger met behulp van een Nederlands bedrijf het hele evenement in 3D opgenomen, waarna er een beeld van 360 graden gecreëerd werd. Klanten die de VR-headset dragen, kunnen naar alle kanten kijken zonder uit de ervaring te worden gehaald.

 

CEO Daniel Grieder zegt dat de virtuele rondleiding de perfecte manier is om klanten die nooit naar een modeshow gaan toch toegang te geven tot de kledij die er wordt getoond. Daarnaast is hij zich er van bewust dat de headsets een vorm van entertainment zijn: zo hoopt hij meer volk naar de winkels te lokken.

 

Voorlopig zijn de headsets enkel nog maar te vinden in New York, maar Tommy Hilfiger is van plan om ze te installeren bij alle grote winkels in de Verenigde Staten en Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top