Topman Uniqlo Europe stapt over naar Chanel | RetailDetail

Topman Uniqlo Europe stapt over naar Chanel

Topman Uniqlo Europe stapt over naar Chanel

Berndt Hauptkorn, de CEO van Uniqlo Europe, trekt na drie jaar bij de Japanse moderetailer de deur achter zich dicht. Hij gaat aan de slag bij Chanel als president voor Europa en het Midden-Oosten.

COO Takao Kuwahara schuift door

De overstap van Hauptkorn naar Chanel werd bekendgemaakt door het Britse Retail Week en is bevestigd door Uniqlo. Het modeconcern wil echter geen andere commentaar kwijt, behalve dan dat huidig chief operations officer Takao Kuwahara de verantwoordelijkheden van Hauptkorn overneemt. Bij Chanel zal Hauptkorn (foto) zowel de retail- als de groothandelsactiviteiten superviseren voor de mode-, accessoire-, horloge- en cosmeticabranche.

 

De Duitser ging pas drie jaar geleden aan de slag bij het Japanse retailconcern als CEO voor Europa en was ook vicepresident bij Uniqlo's moederbedrijf Fast Retailing. Daarvoor was hij CEO van luxe accessoiremerk Bally (van 2009 tot 2012) en nog daarvoor CEO van de Labelux Group (die in 2008 het Zwitserse accessoirebedrijf opkocht).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.