Topman Uniqlo Europe stapt over naar Chanel

Topman Uniqlo Europe stapt over naar Chanel

Berndt Hauptkorn, de CEO van Uniqlo Europe, trekt na drie jaar bij de Japanse moderetailer de deur achter zich dicht. Hij gaat aan de slag bij Chanel als president voor Europa en het Midden-Oosten.

COO Takao Kuwahara schuift door

De overstap van Hauptkorn naar Chanel werd bekendgemaakt door het Britse Retail Week en is bevestigd door Uniqlo. Het modeconcern wil echter geen andere commentaar kwijt, behalve dan dat huidig chief operations officer Takao Kuwahara de verantwoordelijkheden van Hauptkorn overneemt. Bij Chanel zal Hauptkorn (foto) zowel de retail- als de groothandelsactiviteiten superviseren voor de mode-, accessoire-, horloge- en cosmeticabranche.

 

De Duitser ging pas drie jaar geleden aan de slag bij het Japanse retailconcern als CEO voor Europa en was ook vicepresident bij Uniqlo's moederbedrijf Fast Retailing. Daarvoor was hij CEO van luxe accessoiremerk Bally (van 2009 tot 2012) en nog daarvoor CEO van de Labelux Group (die in 2008 het Zwitserse accessoirebedrijf opkocht).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top