Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Het Britse tienermodemerk Topshop opende vanochtend in de Galeries Lafayette zijn eerste Franse boetiek, in afwachting van een heuse flagshipstore op de Champs-Elysées.

Voorzichtige expansie

Het modelabel van de Britse groep Arcadia (met een omzet van 3,13 miljard euro), opende vanochtend zijn allereerste Franse verkooppunt: een 176 m² grote winkel in de Galeries Lafayette in Parijs. Volgens CEO Philip Green is de keuze voor Parijs en voor de Galeries Lafayette vanzelfsprekend: "De mensen van Parijs en de toeristen die massaal naar de Galeries Lafayette afzakken, weten waar Topshop voor staat."

 

Anders dan Primark, dat bij onze zuiderburen met een heus expansie-offensief bezig is, zweert Topshop bij de rustige aanpak. Net zoals het eerder in Duitsland en de Verenigde Staten deed, opende Topshop eerst een Franse webshop om de interesse van de jeugd goed in te schatten. Vervolgens opende het merk een corner in de Galeries Lafayette, en nu volgt er dus een heuse boetiek op de tweede verdieping van datzelfde Parijse luxewarenhuis.

 

Volgende stap: flagship op de Champs-Elysées

De boetiek in de Galeries Lafayette is voor Topshop geen eindpunt. Integendeel: topman Green wil "minstens één flagshipstore in de Franse hoofdstad. We zoeken al twee jaar naar de ideale locatie op de Champs-Elysées, richting Opéra of Saint-Germain-des-Prés." Die winkel zou moeten onderdoen voor die aan Oxford Street in Londen (foto), die met z'n 8.000 m² verkoopoppervlakte gemiddeld 200.000 klanten per week ontvangt.

 

Topshop mikt vooral op originele creaties van een vijftigtal eigen ontwerpers, geregeld aangevuld met collecties van gastdesigners (onder wie Kate Moss). Het merk is wat duurder dan H&M en Zara (en zijn jongerenmerken Pull & Bear en Bershka). Net als bij de genoemde concurrenten wisselt ook het aanbod van Topshop heel snel. Daarom komt slechts een vijfde van de totale productie uit Azië, de rest wordt dichterbij geproduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top