Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Het Britse tienermodemerk Topshop opende vanochtend in de Galeries Lafayette zijn eerste Franse boetiek, in afwachting van een heuse flagshipstore op de Champs-Elysées.

Voorzichtige expansie

Het modelabel van de Britse groep Arcadia (met een omzet van 3,13 miljard euro), opende vanochtend zijn allereerste Franse verkooppunt: een 176 m² grote winkel in de Galeries Lafayette in Parijs. Volgens CEO Philip Green is de keuze voor Parijs en voor de Galeries Lafayette vanzelfsprekend: "De mensen van Parijs en de toeristen die massaal naar de Galeries Lafayette afzakken, weten waar Topshop voor staat."

 

Anders dan Primark, dat bij onze zuiderburen met een heus expansie-offensief bezig is, zweert Topshop bij de rustige aanpak. Net zoals het eerder in Duitsland en de Verenigde Staten deed, opende Topshop eerst een Franse webshop om de interesse van de jeugd goed in te schatten. Vervolgens opende het merk een corner in de Galeries Lafayette, en nu volgt er dus een heuse boetiek op de tweede verdieping van datzelfde Parijse luxewarenhuis.

 

Volgende stap: flagship op de Champs-Elysées

De boetiek in de Galeries Lafayette is voor Topshop geen eindpunt. Integendeel: topman Green wil "minstens één flagshipstore in de Franse hoofdstad. We zoeken al twee jaar naar de ideale locatie op de Champs-Elysées, richting Opéra of Saint-Germain-des-Prés." Die winkel zou moeten onderdoen voor die aan Oxford Street in Londen (foto), die met z'n 8.000 m² verkoopoppervlakte gemiddeld 200.000 klanten per week ontvangt.

 

Topshop mikt vooral op originele creaties van een vijftigtal eigen ontwerpers, geregeld aangevuld met collecties van gastdesigners (onder wie Kate Moss). Het merk is wat duurder dan H&M en Zara (en zijn jongerenmerken Pull & Bear en Bershka). Net als bij de genoemde concurrenten wisselt ook het aanbod van Topshop heel snel. Daarom komt slechts een vijfde van de totale productie uit Azië, de rest wordt dichterbij geproduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top