Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Het Britse tienermodemerk Topshop opende vanochtend in de Galeries Lafayette zijn eerste Franse boetiek, in afwachting van een heuse flagshipstore op de Champs-Elysées.

Voorzichtige expansie

Het modelabel van de Britse groep Arcadia (met een omzet van 3,13 miljard euro), opende vanochtend zijn allereerste Franse verkooppunt: een 176 m² grote winkel in de Galeries Lafayette in Parijs. Volgens CEO Philip Green is de keuze voor Parijs en voor de Galeries Lafayette vanzelfsprekend: "De mensen van Parijs en de toeristen die massaal naar de Galeries Lafayette afzakken, weten waar Topshop voor staat."

 

Anders dan Primark, dat bij onze zuiderburen met een heus expansie-offensief bezig is, zweert Topshop bij de rustige aanpak. Net zoals het eerder in Duitsland en de Verenigde Staten deed, opende Topshop eerst een Franse webshop om de interesse van de jeugd goed in te schatten. Vervolgens opende het merk een corner in de Galeries Lafayette, en nu volgt er dus een heuse boetiek op de tweede verdieping van datzelfde Parijse luxewarenhuis.

 

Volgende stap: flagship op de Champs-Elysées

De boetiek in de Galeries Lafayette is voor Topshop geen eindpunt. Integendeel: topman Green wil "minstens één flagshipstore in de Franse hoofdstad. We zoeken al twee jaar naar de ideale locatie op de Champs-Elysées, richting Opéra of Saint-Germain-des-Prés." Die winkel zou moeten onderdoen voor die aan Oxford Street in Londen (foto), die met z'n 8.000 m² verkoopoppervlakte gemiddeld 200.000 klanten per week ontvangt.

 

Topshop mikt vooral op originele creaties van een vijftigtal eigen ontwerpers, geregeld aangevuld met collecties van gastdesigners (onder wie Kate Moss). Het merk is wat duurder dan H&M en Zara (en zijn jongerenmerken Pull & Bear en Bershka). Net als bij de genoemde concurrenten wisselt ook het aanbod van Topshop heel snel. Daarom komt slechts een vijfde van de totale productie uit Azië, de rest wordt dichterbij geproduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top