Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette | RetailDetail

Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Topshop opent eerste Franse boetiek in Galeries Lafayette

Het Britse tienermodemerk Topshop opende vanochtend in de Galeries Lafayette zijn eerste Franse boetiek, in afwachting van een heuse flagshipstore op de Champs-Elysées.

Voorzichtige expansie

Het modelabel van de Britse groep Arcadia (met een omzet van 3,13 miljard euro), opende vanochtend zijn allereerste Franse verkooppunt: een 176 m² grote winkel in de Galeries Lafayette in Parijs. Volgens CEO Philip Green is de keuze voor Parijs en voor de Galeries Lafayette vanzelfsprekend: "De mensen van Parijs en de toeristen die massaal naar de Galeries Lafayette afzakken, weten waar Topshop voor staat."

 

Anders dan Primark, dat bij onze zuiderburen met een heus expansie-offensief bezig is, zweert Topshop bij de rustige aanpak. Net zoals het eerder in Duitsland en de Verenigde Staten deed, opende Topshop eerst een Franse webshop om de interesse van de jeugd goed in te schatten. Vervolgens opende het merk een corner in de Galeries Lafayette, en nu volgt er dus een heuse boetiek op de tweede verdieping van datzelfde Parijse luxewarenhuis.

 

Volgende stap: flagship op de Champs-Elysées

De boetiek in de Galeries Lafayette is voor Topshop geen eindpunt. Integendeel: topman Green wil "minstens één flagshipstore in de Franse hoofdstad. We zoeken al twee jaar naar de ideale locatie op de Champs-Elysées, richting Opéra of Saint-Germain-des-Prés." Die winkel zou moeten onderdoen voor die aan Oxford Street in Londen (foto), die met z'n 8.000 m² verkoopoppervlakte gemiddeld 200.000 klanten per week ontvangt.

 

Topshop mikt vooral op originele creaties van een vijftigtal eigen ontwerpers, geregeld aangevuld met collecties van gastdesigners (onder wie Kate Moss). Het merk is wat duurder dan H&M en Zara (en zijn jongerenmerken Pull & Bear en Bershka). Net als bij de genoemde concurrenten wisselt ook het aanbod van Topshop heel snel. Daarom komt slechts een vijfde van de totale productie uit Azië, de rest wordt dichterbij geproduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.