Uniqlo breidt uit in Europa | RetailDetail

Uniqlo breidt uit in Europa

Uniqlo breidt uit in Europa

De Japanse kledingketen Uniqlo heeft in Berlijn zijn eerste winkel in Duitsland geopend. Het zet daarmee de volgende stap in de uitbreiding in Europa van het moederbedrijf Fast Retailing.

Grootste in 2020

Fast Retailing wil tegen 2020 de grootste fashion retailer van de wereld zijn dankzij heel wat nieuwe winkels buiten Japan. Vorige week verlaagde Fast Retailing immers nog de omzetverwachtingen van Uniqlo in Japan zelf. Het bedrijf wil tegen 2020 zijn omzet vervijfvoudigen tot 5 biljoen yen (36 miljard euro). Momenteel is Fast Retailing de vierde grootste moderetailer ter wereld, na H&M, Inditex en Gap.

 

De winkel in Berlijn van Uniqlo heeft een oppervlakte van 2700 m², verdeeld over drie verdiepingen, en is daarmee de grootste winkel van de keten in Europa. "We hebben grote doelen in Europa. We willen het graag evengoed doen in Europa als in de VS", zegt head of research & development Yukihiro Katsuta aan Reuters. Op 25 april opent Uniqlo ook nog een filiaal in Parijs.

 

Uitbreiding in de VS

Fast Retailing wil binnen enkele jaren 100 winkels hebben in de VS, tegenover amper 17 nu. Het heeft nog niet aangegeven hoeveel winkels er moeten komen in Europa. Wereldwijd heeft de keten meer dan 1.300 winkels, waarvan 856 in Japan. In 2003 moest de keten een aantal winkels in het Verenigd Koninkrijk terug sluiten na grote verliezen. Het heeft daar nu nog tien winkels.

 

Ter vergelijking: Inditex heeft wereldwijd meer dan 6.300 winkels, H&M doet het met meer dan 3.000 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.