Uniqlo breidt uit in Europa

Uniqlo breidt uit in Europa

De Japanse kledingketen Uniqlo heeft in Berlijn zijn eerste winkel in Duitsland geopend. Het zet daarmee de volgende stap in de uitbreiding in Europa van het moederbedrijf Fast Retailing.

Grootste in 2020

Fast Retailing wil tegen 2020 de grootste fashion retailer van de wereld zijn dankzij heel wat nieuwe winkels buiten Japan. Vorige week verlaagde Fast Retailing immers nog de omzetverwachtingen van Uniqlo in Japan zelf. Het bedrijf wil tegen 2020 zijn omzet vervijfvoudigen tot 5 biljoen yen (36 miljard euro). Momenteel is Fast Retailing de vierde grootste moderetailer ter wereld, na H&M, Inditex en Gap.

 

De winkel in Berlijn van Uniqlo heeft een oppervlakte van 2700 m², verdeeld over drie verdiepingen, en is daarmee de grootste winkel van de keten in Europa. "We hebben grote doelen in Europa. We willen het graag evengoed doen in Europa als in de VS", zegt head of research & development Yukihiro Katsuta aan Reuters. Op 25 april opent Uniqlo ook nog een filiaal in Parijs.

 

Uitbreiding in de VS

Fast Retailing wil binnen enkele jaren 100 winkels hebben in de VS, tegenover amper 17 nu. Het heeft nog niet aangegeven hoeveel winkels er moeten komen in Europa. Wereldwijd heeft de keten meer dan 1.300 winkels, waarvan 856 in Japan. In 2003 moest de keten een aantal winkels in het Verenigd Koninkrijk terug sluiten na grote verliezen. Het heeft daar nu nog tien winkels.

 

Ter vergelijking: Inditex heeft wereldwijd meer dan 6.300 winkels, H&M doet het met meer dan 3.000 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top