Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken

Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken

Het Japanse Uniqlo heeft een collectie gelanceerd in samenwerking met de Britse blogger Hana Tajima. Die bekeerde zich op jonge leeftijd tot de islam en heeft dan ook onder andere hoofddoeken aan de collectie mogen toevoegen.

Internationaal publiek

Naast hoofddoeken bevat de collectie ook rokken, broeken, bloesjes, tunieken en lange kleedjes. Alles werd bewust sober gehouden, zodat de kledij draagbaar is voor vrouwen die de islam aanhangen. De collectie zal exclusief te vinden zijn in één winkel in Singapore en via de online winkel.

 

"We wilden een collectie creëren die niet enkel aantrekkelijk is voor moderne vrouwen die zich graag bescheiden kleden, maar ook voor een internationaal publiek dat kleding wil die comfortabel zit en een hedendaagse uitstraling heeft", zegt Hana Tajima.

 

De collectie wordt niet toevallig nu gelanceerd: moslims bevinden zich immers in de heilige maand ramadan. Daarnaast lanceren steeds meer modemerken een collectie die specifiek gericht is op een moslimpubliek. Zo lanceerde Mango begin vorige maand nog een ramadan-collectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top