Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken | RetailDetail

Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken

Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken

Het Japanse Uniqlo heeft een collectie gelanceerd in samenwerking met de Britse blogger Hana Tajima. Die bekeerde zich op jonge leeftijd tot de islam en heeft dan ook onder andere hoofddoeken aan de collectie mogen toevoegen.

Internationaal publiek

Naast hoofddoeken bevat de collectie ook rokken, broeken, bloesjes, tunieken en lange kleedjes. Alles werd bewust sober gehouden, zodat de kledij draagbaar is voor vrouwen die de islam aanhangen. De collectie zal exclusief te vinden zijn in één winkel in Singapore en via de online winkel.

 

"We wilden een collectie creëren die niet enkel aantrekkelijk is voor moderne vrouwen die zich graag bescheiden kleden, maar ook voor een internationaal publiek dat kleding wil die comfortabel zit en een hedendaagse uitstraling heeft", zegt Hana Tajima.

 

De collectie wordt niet toevallig nu gelanceerd: moslims bevinden zich immers in de heilige maand ramadan. Daarnaast lanceren steeds meer modemerken een collectie die specifiek gericht is op een moslimpubliek. Zo lanceerde Mango begin vorige maand nog een ramadan-collectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.