Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken | RetailDetail

Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken

Uniqlo lanceert collectie met hoofddoeken

Het Japanse Uniqlo heeft een collectie gelanceerd in samenwerking met de Britse blogger Hana Tajima. Die bekeerde zich op jonge leeftijd tot de islam en heeft dan ook onder andere hoofddoeken aan de collectie mogen toevoegen.

Internationaal publiek

Naast hoofddoeken bevat de collectie ook rokken, broeken, bloesjes, tunieken en lange kleedjes. Alles werd bewust sober gehouden, zodat de kledij draagbaar is voor vrouwen die de islam aanhangen. De collectie zal exclusief te vinden zijn in één winkel in Singapore en via de online winkel.

 

"We wilden een collectie creëren die niet enkel aantrekkelijk is voor moderne vrouwen die zich graag bescheiden kleden, maar ook voor een internationaal publiek dat kleding wil die comfortabel zit en een hedendaagse uitstraling heeft", zegt Hana Tajima.

 

De collectie wordt niet toevallig nu gelanceerd: moslims bevinden zich immers in de heilige maand ramadan. Daarnaast lanceren steeds meer modemerken een collectie die specifiek gericht is op een moslimpubliek. Zo lanceerde Mango begin vorige maand nog een ramadan-collectie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top