United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout | RetailDetail

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout
Foto's: United Brands

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Bedrijf wapenen voor de toekomst

Afgelopen weekend ging de vernieuwde winkel open. “De zaak bestaat al zestien jaar en had een facelift nodig”, zegt CTO Dorien Piessens. “Het team heeft ontzettend hard gewerkt om een mooie, nieuwe winkel te creëren, die veel opener en lichter is.”

 

United Brands Oud-Turnhout wil de klant meer beleving brengen: de servicepoints staan bijvoorbeeld in de winkel. “Een voetbalshirt bedrukken, een tennisracket besnaren, ski’s onderhouden... de klant ziet met eigen ogen hoe we het doen. Verder kunnen we nu in elk van onze winkels een volledige loopanalyse maken, zodat we voor iedereen de perfecte loopschoen kunnen adviseren. Dat is hoe onze expertise ook vandaag een meerwaarde kan bieden voor de klant.”

 

Ook staan in er elke winkel nu digitale kiosken. “Hiermee kan de klant online een bestelling plaatsen, en die vervolgens thuis laten leveren of in de winkel naar keuze. Klanten kunnen natuurlijk ook thuis verder shoppen en hun bestelling in de winkel laten leveren.” 

 

Familiebedrijf United Brands is 100% Belgisch en heeft zeven winkels (nummer acht heropent in december, in Kortrijk). CEO Marc Piessens staat klaar om het bedrijf over te laten aan zijn dochter Dorien. “We wapenen het bedrijf voor de toekomst. Daar hoort ook een herstructureringsfase bij. Er is in Vlaanderen zonder twijfel ruimte voor een sportketen met een heel breed aanbod aan merken en veel aandacht voor persoonlijke service. United Brands heeft een duidelijke plaats in de markt. Het bedrijf moet wel terug fitter worden. De verbouwing in Turnhout is een stap in de juiste richting”, aldus Dorien. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.