United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout | RetailDetail

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout
Foto's: United Brands

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Bedrijf wapenen voor de toekomst

Afgelopen weekend ging de vernieuwde winkel open. “De zaak bestaat al zestien jaar en had een facelift nodig”, zegt CTO Dorien Piessens. “Het team heeft ontzettend hard gewerkt om een mooie, nieuwe winkel te creëren, die veel opener en lichter is.”

 

United Brands Oud-Turnhout wil de klant meer beleving brengen: de servicepoints staan bijvoorbeeld in de winkel. “Een voetbalshirt bedrukken, een tennisracket besnaren, ski’s onderhouden... de klant ziet met eigen ogen hoe we het doen. Verder kunnen we nu in elk van onze winkels een volledige loopanalyse maken, zodat we voor iedereen de perfecte loopschoen kunnen adviseren. Dat is hoe onze expertise ook vandaag een meerwaarde kan bieden voor de klant.”

 

Ook staan in er elke winkel nu digitale kiosken. “Hiermee kan de klant online een bestelling plaatsen, en die vervolgens thuis laten leveren of in de winkel naar keuze. Klanten kunnen natuurlijk ook thuis verder shoppen en hun bestelling in de winkel laten leveren.” 

 

Familiebedrijf United Brands is 100% Belgisch en heeft zeven winkels (nummer acht heropent in december, in Kortrijk). CEO Marc Piessens staat klaar om het bedrijf over te laten aan zijn dochter Dorien. “We wapenen het bedrijf voor de toekomst. Daar hoort ook een herstructureringsfase bij. Er is in Vlaanderen zonder twijfel ruimte voor een sportketen met een heel breed aanbod aan merken en veel aandacht voor persoonlijke service. United Brands heeft een duidelijke plaats in de markt. Het bedrijf moet wel terug fitter worden. De verbouwing in Turnhout is een stap in de juiste richting”, aldus Dorien. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.