Urban Outfitters haalt recordomzet

Urban Outfitters haalt recordomzet

Kledingketen Urban Outfitters heeft in het tweede kwartaal de verwachtingen van analisten niet kunnen overtreffen, maar haalde wel de hoogste omzet uit de geschiedenis van het bedrijf.

Winst overtreft voorspellingen

In het tweede kwartaal haalde Urban Outfitters een recordomzet van 867,5 miljoen dollar (780 miljoen euro), maar analisten hadden zelfs een omzet van 882 miljoen dollar (800 miljoen euro) verwacht. De vergelijkbare omzet ging met 4% omhoog, ook al onder de verwachte vergelijkbare omzetstijging van 4,3%.

 

De omzet van de keten Urban Outfitters groeide met 4% op vergelijkbare basis, terwijl er bij Anthropologie sprake was van een stijging van 2%. De sterkste groei was te vinden bij Free People, waar de vergelijkbare omzet met 14% groeide, terwijl analisten een groei van 13,4% hadden voorzien.

 

Urban Outfitters haalde in het tweede kwartaal een nettowinst van 66,8 miljoen dollar (60 miljoen euro). Dat is tegelijk minder dan de winst van 67,5 miljoen dollar van een jaar geleden, maar toch beter dan de verwachtingen van analisten.

 

Vorige week belandde Urban Outfitters opnieuw in een storm van protest, toen het op de website een juwelenhouder in de vorm van de hindoegodin Lakshmi te koop aanbood. Het product werd na een protestactie snel opnieuw offline gehaald. Het was lang niet de eerste keer dat Urban Outfitters in de clinch ging met bepaalde bevolkingsgroepen, eerder gebeurde dat onder andere door het gebruik van jodensterren en hakenkruisen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top