Urban Outfitters presteert onder verwachtingen

Urban Outfitters presteert onder verwachtingen

Het Amerikaanse modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2015 minder omzet gehaald dan werd verwacht door analisten. Vooral een vertraagde groei binnen het merk Anthropologie zorgde voor de mindere resultaten.

Sterke concurrentie

In het eerste kwartaal haalde Urban Outfitters een omzet van 739 miljoen dollar (660 miljoen euro). Dat is een omzetstijging van bijna 8%, maar toch hadden de analisten veel meer verwacht. De nettowinst daalde met 12,5% naar 32,8 miljoen dollar (29 miljoen euro).

 

Grootste boosdoener voor de mindere prestaties was het merk Anthropologie, waarvan de omzetstijging met 3,8% naar 311,4 miljoen dollar (275 miljoen euro) door het moederbedrijf toch een teleurstelling genoemd werd. Vooral de sterke concurrentie van merken als H&M, Zara en Forever 21 drukten de resultaten.

 

Ook de vergelijkbare groei bij de winkels miste de voorspellingen van analisten: zij hadden een groei van 5,3% voorspeld, terwijl Urban Outfitters strandde op slechts +4%. De resultaten van Free People, het kleinste merk binnen de groep, waren wel positief: daar steeg de vergelijkbare omzet met 17%. Bij de keten Urban Outfitters zelf was dat 5%, bij Anthropologie zelfs maar 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top