Urban Outfitters presteert onder verwachtingen | RetailDetail

Urban Outfitters presteert onder verwachtingen

Urban Outfitters presteert onder verwachtingen

Het Amerikaanse modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2015 minder omzet gehaald dan werd verwacht door analisten. Vooral een vertraagde groei binnen het merk Anthropologie zorgde voor de mindere resultaten.

Sterke concurrentie

In het eerste kwartaal haalde Urban Outfitters een omzet van 739 miljoen dollar (660 miljoen euro). Dat is een omzetstijging van bijna 8%, maar toch hadden de analisten veel meer verwacht. De nettowinst daalde met 12,5% naar 32,8 miljoen dollar (29 miljoen euro).

 

Grootste boosdoener voor de mindere prestaties was het merk Anthropologie, waarvan de omzetstijging met 3,8% naar 311,4 miljoen dollar (275 miljoen euro) door het moederbedrijf toch een teleurstelling genoemd werd. Vooral de sterke concurrentie van merken als H&M, Zara en Forever 21 drukten de resultaten.

 

Ook de vergelijkbare groei bij de winkels miste de voorspellingen van analisten: zij hadden een groei van 5,3% voorspeld, terwijl Urban Outfitters strandde op slechts +4%. De resultaten van Free People, het kleinste merk binnen de groep, waren wel positief: daar steeg de vergelijkbare omzet met 17%. Bij de keten Urban Outfitters zelf was dat 5%, bij Anthropologie zelfs maar 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.