Urban Outfitters presteert onder verwachtingen

Urban Outfitters presteert onder verwachtingen

Het Amerikaanse modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2015 minder omzet gehaald dan werd verwacht door analisten. Vooral een vertraagde groei binnen het merk Anthropologie zorgde voor de mindere resultaten.

Sterke concurrentie

In het eerste kwartaal haalde Urban Outfitters een omzet van 739 miljoen dollar (660 miljoen euro). Dat is een omzetstijging van bijna 8%, maar toch hadden de analisten veel meer verwacht. De nettowinst daalde met 12,5% naar 32,8 miljoen dollar (29 miljoen euro).

 

Grootste boosdoener voor de mindere prestaties was het merk Anthropologie, waarvan de omzetstijging met 3,8% naar 311,4 miljoen dollar (275 miljoen euro) door het moederbedrijf toch een teleurstelling genoemd werd. Vooral de sterke concurrentie van merken als H&M, Zara en Forever 21 drukten de resultaten.

 

Ook de vergelijkbare groei bij de winkels miste de voorspellingen van analisten: zij hadden een groei van 5,3% voorspeld, terwijl Urban Outfitters strandde op slechts +4%. De resultaten van Free People, het kleinste merk binnen de groep, waren wel positief: daar steeg de vergelijkbare omzet met 17%. Bij de keten Urban Outfitters zelf was dat 5%, bij Anthropologie zelfs maar 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top