Van de Velde gaat Intimacy-winkels in VS rebranden | RetailDetail

Van de Velde gaat Intimacy-winkels in VS rebranden

Van de Velde gaat Intimacy-winkels in VS rebranden

Lingerieproducent Van de Velde verandert de naam zijn verlieslatende Amerikaanse retaildochter Intimacy in Rigby & Peller. De groep uit Schellebelle wil nu met het wél succesvolle Rigby & Peller de Amerikaanse vrouw verleiden.

"Grootste markt voor grote cupmaten"

Intimacy, de Amerikaanse retaildochter van Van de Velde, is al jaren op de dool. "Cijfers liegen niet", vertelt topman Ignace Van Doorselaere in De Tijd naar aanleiding van de halfjaarresultaten: Intimacy zag zijn omzet in lokale munt alweer 4,7% afkalven. Op vergelijkbare basis loopt de daling zelfs op tot 10,3%. "We hebben Intimacy veel tijd gegeven, maar als de cijfers blijven dalen, moeten we ingrijpen. We kunnen de Verenigde Staten niet laten vallen. Het land is de grootste markt voor grote cupmaten."

 

Vanaf 15 september maken de 16 Intimacy-winkels in de VS dus de weg vrij voor Rigby & Peller. Van de Velde nam dat succesvolle internationale merk met Londense roots over in de zomer van 2011 en bouwde het uit tot een keten met boetieks in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Denemarken, Hongkong en China.

 

De Queen, Lady Gaga en Scarlett Johansson

"We geven het nieuwe Intimacy alle kansen en voldoende tijd. Dat is méér dan een paar maanden, maar ook geen vijf jaar. Als het niet lukt, moeten we creatievere oplossingen bedenken", aldus Ignace Van Doorselaere. Al gelooft de CEO er wel in: "De naam Rigby & Peller is goed voor de geloofwaardigheid van ons merk."

 

Rigby & Peller is een merknaam die verwijst naar een lingeriewinkel die 75 jaar geleden in Londen werd geopend en in de jaren 1960 doorbrak toen het de officiële hofleverancier van Elizabeth II werd. Behalve de Queen en wijlen Margaret Thatcher mag het bedrijf ook zangeres Lady Gaga en actrice Scarlett Johansson onder haar klanten rekenen.

 

Ondanks zijn Amerikaanse zorgenkindje heeft Van de Velde er een goed eerste halfjaar op zitten. De bedrijfswinst voor afschrijvingen (rebitda) steeg met 6,3% tot 36,4 miljoen euro, het beste resultaat ooit voor het bedrijf uit Schellebelle. De geconsolideerde omzet klokte af op 113,4 miljoen euro, 6% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder en zelfs 8,2% meer op vergelijkbare basis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.