Van de Velde gaat Intimacy-winkels in VS rebranden

Van de Velde gaat Intimacy-winkels in VS rebranden

Lingerieproducent Van de Velde verandert de naam zijn verlieslatende Amerikaanse retaildochter Intimacy in Rigby & Peller. De groep uit Schellebelle wil nu met het wél succesvolle Rigby & Peller de Amerikaanse vrouw verleiden.

"Grootste markt voor grote cupmaten"

Intimacy, de Amerikaanse retaildochter van Van de Velde, is al jaren op de dool. "Cijfers liegen niet", vertelt topman Ignace Van Doorselaere in De Tijd naar aanleiding van de halfjaarresultaten: Intimacy zag zijn omzet in lokale munt alweer 4,7% afkalven. Op vergelijkbare basis loopt de daling zelfs op tot 10,3%. "We hebben Intimacy veel tijd gegeven, maar als de cijfers blijven dalen, moeten we ingrijpen. We kunnen de Verenigde Staten niet laten vallen. Het land is de grootste markt voor grote cupmaten."

 

Vanaf 15 september maken de 16 Intimacy-winkels in de VS dus de weg vrij voor Rigby & Peller. Van de Velde nam dat succesvolle internationale merk met Londense roots over in de zomer van 2011 en bouwde het uit tot een keten met boetieks in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Denemarken, Hongkong en China.

 

De Queen, Lady Gaga en Scarlett Johansson

"We geven het nieuwe Intimacy alle kansen en voldoende tijd. Dat is méér dan een paar maanden, maar ook geen vijf jaar. Als het niet lukt, moeten we creatievere oplossingen bedenken", aldus Ignace Van Doorselaere. Al gelooft de CEO er wel in: "De naam Rigby & Peller is goed voor de geloofwaardigheid van ons merk."

 

Rigby & Peller is een merknaam die verwijst naar een lingeriewinkel die 75 jaar geleden in Londen werd geopend en in de jaren 1960 doorbrak toen het de officiële hofleverancier van Elizabeth II werd. Behalve de Queen en wijlen Margaret Thatcher mag het bedrijf ook zangeres Lady Gaga en actrice Scarlett Johansson onder haar klanten rekenen.

 

Ondanks zijn Amerikaanse zorgenkindje heeft Van de Velde er een goed eerste halfjaar op zitten. De bedrijfswinst voor afschrijvingen (rebitda) steeg met 6,3% tot 36,4 miljoen euro, het beste resultaat ooit voor het bedrijf uit Schellebelle. De geconsolideerde omzet klokte af op 113,4 miljoen euro, 6% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder en zelfs 8,2% meer op vergelijkbare basis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top