Van de Velde stapt in Chinese joint venture | RetailDetail

Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle gaat in zee met de Chinese retailgroep Getz Bros. Beide bedrijven hebben een joint venture opgericht die in januari van start moet gaan. Van de Velde zal daarin een belang van 50% hebben, goed voor een investering van ongeveer 5,6 miljoen euro.

Multimerkenwinkel

Het Chinese Getz Bros is eigenaar van Private Shop, een keten van multimerkenwinkels met 11 vestigingen in Hongkong en evenveel in China, onder meer in Shanghai en Peking. De lingerieketen verkoopt de meest vooraanstaande Europese en Amerikaanse lingeriemerken en verwacht voor 2011 een omzet van ongeveer 8 miljoen dollar (ruim 6 miljoen euro).

 

Getz Bros is al 16 jaar actief in Hongkong en al 5 jaar aanwezig in China. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het, gezien die jarenlange ervaring, de operationele leiding van de joint venture op zich zal nemen.

Lange termijn

"We hebben zeer veel respect voor wat Private Shop in de laatste 16 jaren heeft bereikt en we zijn trots te kunnen deelnemen aan deze samenwerking", zegt Ignace Van Doorselaere, CEO van Van de Velde. "We vinden dat de Chinese vrouw recht heeft op het paskamerconcept zoals we dit ontwikkelen in de Verenigde Staten, Engeland en continentaal Europa. Het zal enige tijd duren vooraleer dit concept er stevig ingeburgerd is, maar we zijn overtuigd van het langetermijnsucces."

 

Getz Bros behoort tot de Getz Group, een Amerikaans concern met uiteenlopende activiteiten in internationale handel, marketing en productie, dat hoofdzakelijk gefocust is op Azië. De groep is actief in 36 landen en telt circa 8.500 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.