Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle gaat in zee met de Chinese retailgroep Getz Bros. Beide bedrijven hebben een joint venture opgericht die in januari van start moet gaan. Van de Velde zal daarin een belang van 50% hebben, goed voor een investering van ongeveer 5,6 miljoen euro.

Multimerkenwinkel

Het Chinese Getz Bros is eigenaar van Private Shop, een keten van multimerkenwinkels met 11 vestigingen in Hongkong en evenveel in China, onder meer in Shanghai en Peking. De lingerieketen verkoopt de meest vooraanstaande Europese en Amerikaanse lingeriemerken en verwacht voor 2011 een omzet van ongeveer 8 miljoen dollar (ruim 6 miljoen euro).

 

Getz Bros is al 16 jaar actief in Hongkong en al 5 jaar aanwezig in China. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het, gezien die jarenlange ervaring, de operationele leiding van de joint venture op zich zal nemen.

Lange termijn

"We hebben zeer veel respect voor wat Private Shop in de laatste 16 jaren heeft bereikt en we zijn trots te kunnen deelnemen aan deze samenwerking", zegt Ignace Van Doorselaere, CEO van Van de Velde. "We vinden dat de Chinese vrouw recht heeft op het paskamerconcept zoals we dit ontwikkelen in de Verenigde Staten, Engeland en continentaal Europa. Het zal enige tijd duren vooraleer dit concept er stevig ingeburgerd is, maar we zijn overtuigd van het langetermijnsucces."

 

Getz Bros behoort tot de Getz Group, een Amerikaans concern met uiteenlopende activiteiten in internationale handel, marketing en productie, dat hoofdzakelijk gefocust is op Azië. De groep is actief in 36 landen en telt circa 8.500 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top