Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle gaat in zee met de Chinese retailgroep Getz Bros. Beide bedrijven hebben een joint venture opgericht die in januari van start moet gaan. Van de Velde zal daarin een belang van 50% hebben, goed voor een investering van ongeveer 5,6 miljoen euro.

Multimerkenwinkel

Het Chinese Getz Bros is eigenaar van Private Shop, een keten van multimerkenwinkels met 11 vestigingen in Hongkong en evenveel in China, onder meer in Shanghai en Peking. De lingerieketen verkoopt de meest vooraanstaande Europese en Amerikaanse lingeriemerken en verwacht voor 2011 een omzet van ongeveer 8 miljoen dollar (ruim 6 miljoen euro).

 

Getz Bros is al 16 jaar actief in Hongkong en al 5 jaar aanwezig in China. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het, gezien die jarenlange ervaring, de operationele leiding van de joint venture op zich zal nemen.

Lange termijn

"We hebben zeer veel respect voor wat Private Shop in de laatste 16 jaren heeft bereikt en we zijn trots te kunnen deelnemen aan deze samenwerking", zegt Ignace Van Doorselaere, CEO van Van de Velde. "We vinden dat de Chinese vrouw recht heeft op het paskamerconcept zoals we dit ontwikkelen in de Verenigde Staten, Engeland en continentaal Europa. Het zal enige tijd duren vooraleer dit concept er stevig ingeburgerd is, maar we zijn overtuigd van het langetermijnsucces."

 

Getz Bros behoort tot de Getz Group, een Amerikaans concern met uiteenlopende activiteiten in internationale handel, marketing en productie, dat hoofdzakelijk gefocust is op Azië. De groep is actief in 36 landen en telt circa 8.500 medewerkers.

Tags: