Van de Velde stapt in Chinese joint venture | RetailDetail

Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Van de Velde stapt in Chinese joint venture

Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle gaat in zee met de Chinese retailgroep Getz Bros. Beide bedrijven hebben een joint venture opgericht die in januari van start moet gaan. Van de Velde zal daarin een belang van 50% hebben, goed voor een investering van ongeveer 5,6 miljoen euro.

Multimerkenwinkel

Het Chinese Getz Bros is eigenaar van Private Shop, een keten van multimerkenwinkels met 11 vestigingen in Hongkong en evenveel in China, onder meer in Shanghai en Peking. De lingerieketen verkoopt de meest vooraanstaande Europese en Amerikaanse lingeriemerken en verwacht voor 2011 een omzet van ongeveer 8 miljoen dollar (ruim 6 miljoen euro).

 

Getz Bros is al 16 jaar actief in Hongkong en al 5 jaar aanwezig in China. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het, gezien die jarenlange ervaring, de operationele leiding van de joint venture op zich zal nemen.

Lange termijn

"We hebben zeer veel respect voor wat Private Shop in de laatste 16 jaren heeft bereikt en we zijn trots te kunnen deelnemen aan deze samenwerking", zegt Ignace Van Doorselaere, CEO van Van de Velde. "We vinden dat de Chinese vrouw recht heeft op het paskamerconcept zoals we dit ontwikkelen in de Verenigde Staten, Engeland en continentaal Europa. Het zal enige tijd duren vooraleer dit concept er stevig ingeburgerd is, maar we zijn overtuigd van het langetermijnsucces."

 

Getz Bros behoort tot de Getz Group, een Amerikaans concern met uiteenlopende activiteiten in internationale handel, marketing en productie, dat hoofdzakelijk gefocust is op Azië. De groep is actief in 36 landen en telt circa 8.500 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.