Van Gils opent eigen winkel (met barbier) in Antwerpen

Van Gils opent eigen winkel (met barbier) in Antwerpen

Vanaf 25 september is Van Gils weer aanwezig in het Belgische straatbeeld. De keten voor mannenkleding opent dan zijn eerste eigen winkel in de Wilde Zee in Antwerpen. Die moet vooral gezelligheid uitstralen: klanten kunnen er een pintje drinken, hun schoenen laten poetsen of zich laten scheren door een barbier.

'Laat mannen niet shoppen'

Mannen houden er niet van om de kledingrekken rond te snuffelen naar iets dat hen past. Daarom moeten ze met andere zaken naar de winkel worden gehaald, denkt Van Gils. Waarom zouden ze geen pintje komen drinken en intussen het verkooppersoneel naar de juiste outfit laten zoeken?

 

De eerste eigen Van Gils in België komt aan de Schildersstraat 9 in Antwerpen, in het pand dat voordien nog gebruikt werd door Cora Kemperman. De commerciële ruimte bedraagt er 190 m².

 

Eind maart opende Van Gils zijn eerste eigen merkwinkel in Rotterdam. Verdere plannen zijn er voor Amstelveen en Rosada Fashion Outlet in Roosendaal. Daarnaast komen er nog shop-in-the shops bij Inno in Brussel en Sint-Niklaas en bij De Bijenkorf in Den Haag, Rotterdam en Eindhoven.

 

In de jaren 1980 was Van Gils vooral bekend om zijn pakken, maar in 1992 ging het bedrijf over de kop. Nadien maakte het merk een nieuwe start en biedt nu ook sportieve kledij met jeans en chinobroeken aan. Het bedrijf verkoopt zijn assortiment nu vooral via multimerkenzaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top