Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top