Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

Back to top