Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top