Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A kiest voor buitenstaander als nieuwe CEO

21/06/2017

Alain Caparros wordt de nieuwe CEO van kledingketen C&A in Europa. Daarmee kiest het bedrijf tegen de traditie in voor een buitenstaander. Caparros krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van het modebedrijf op te krikken.

Veronique Branquinho stopt met eigen label

20/06/2017

De Belgische ontwerpster Veronique Branquinho heeft in een korte mededeling laten weten dat ze (tijdelijk) stopt met haar eigen modelabel. Het is niet de eerste keer dat de ontwerpster die beslissing neemt.

Zalando richt blik op B2B

20/06/2017

Modewebshop Zalando wil blijven groeien en richt zich daarom nu ook op B2B. Daarbij zal het platform van Zalando worden ingezet voor het uitbouwen van de merken van andere bedrijven die samenwerken met het Duitse bedrijf.

FNG Groep verdient 25 miljoen euro met nieuwe obligaties

20/06/2017

De Belgisch-Nederlandse FNG Groep heeft met de uitgifte van nieuwe obligaties in totaal 25 miljoen euro weten op te halen. Met dat geld moeten vooral de meest recente overnames van het bedrijf gefinancierd worden.

Walmart neemt kledingketen Bonobos over

19/06/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een overnamedeal bereikt met kledingketen Bonobos. Het telt een bedrag van 310 miljoen dollar (280 miljoen euro) neer voor meer dan dertig winkels en de webshop.

Slanker Nike wil vlugger inspelen op markttrends

16/06/2017

De Amerikaanse sportkledinggigant Nike wil afslanken en schrapt 2% van zijn personeelsbestand. 1.400 van de zowat 70.000 jobs wereldwijd staan op de tocht.

Back to top