Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

Vente-Exclusive.com krijgt nieuwe directeur.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

De meest succesvolle shopping club van de Benelux heeft een nieuwe directeur benoemd. Nederlander Lex Groenenberg neemt de fakkel over van Lionel Lammens. De Belgische verkoopsite heeft reeds een miljoen leden weten te vergaren, mooi gelijk verdeeld over België en Nederland. 

Fenomenale groei in België én Nederland.

Online shopping communities beloven in 2011 verder hun stempel door te drukken op het retaillandschap. De snelle groei van Vente-Exclusive.com is daarvan het levende bewijs. Pas in 2007 opgericht, boekte de e-commerce site in 2010 naar schatting reeds een omzet van bijna 19,5 miljoen euro. Dat is maar liefst drie maal de omzet van 2009.

 

Als Belgische start-up is Vente-Exclusive één van de weinige retailers die door heeft kunnen breken bij de noorderburen. Vandaag zijn zowel omzet als ledenaantal naar eigen zeggen 50/50 verdeeld over beide landen. 

Schrap voor toenemende concurrentie.

Vooral in Nederland tracht de shopping club zijn positie in 2011 verder te versterken, onder meer door middel van een nieuw kantoor in Amsterdam en een uitbreiding van het merkaanbod, aangepast aan de Nederlandse smaak.

 

Concurrentie valt naar eigen zeggen vooral verwachten van buiten de Benelux. Shopping communities als het Duitse Brands4Friends dat eBay recent heeft overgenomen, beloven inderdaad sterke tegenspelers te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top