Vergelijkbare omzet Foot Locker stijgt met bijna 10 procent

Vergelijkbare omzet Foot Locker stijgt met bijna 10 procent

In het tweede kwartaal van zijn financieel jaar heeft schoenenketen Foot Locker de vergelijkbare omzet met 9,6% zien stijgen. Ook de nettowinst kende een flinke groei en kwam een derde hoger uit dan een jaar geleden.

"Momentum uitgebreid"

De totale omzet van Foot Locker kwam uit op op 1,7 miljard dollar (1,5 miljard euro): een stijging van 3,3 procent ten opzichte van 2014, toen de omzet uitkwam op 1,6 miljard dollar. Zonder wisselkoerseffecten steeg de omzet bij de keten echter met 9,9%.

 

"We hebben het momentum waarmee we in 2015 begonnen uitgebreid, wat geresulteerd heeft in een uitstekende kwartaalomzet en winst in het tweede kwartaal," zegt CEO en president Richard Johnson. "We bleven een brede en consistente kracht leveren in verschillende regio's, kanalen en categorieën."

 

Voor de eerste zes maanden steeg de omzet met 2,9% naar 3,6 miljard dollar (3,1 miljard euro). De nettowinst ging met 24% omhoog naar 303 miljoen dollar (264 miljoen euro). Foot Locker heeft momenteel ongeveer 3.500 winkels wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top