Veritas test digitale 'Mobile Mirror' | RetailDetail

Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Worden de spiegels in de pashokjes binnenkort vervangen door digitale spiegels? Veritas lijkt alvast geïnteresseerd: de retailketen gaat bij wijze van test een maand lang een Mobile Mirror in een van zijn Belgische verkooppunten installeren.

Foto, video, twitter, facebook...

De Mobile Mirror lijkt volgens MediaMarketing het meest op een flink uit de kluiten gewassen verticale tablet met camera. Bij het passen van een nieuwe rok of broek laat de klant zich met één virtuele druk op de knop fotograferen of filmen door de Mobile Mirror, en kan hij of zij meteen nagaan of het stuk hem of haar wel staat (vooral handig om de achterkant te bekijken!).

 

Daar blijft het echter niet bij, want in dit digitale tijdperk kan de klant uiteraard de foto of video meteen ook delen via sociale netwerken, om zo snel te achterhalen wat familie of vrienden ervan vinden. Mooi meegenomen: telkens wanneer de klant in spe zo'n foto of video deelt met vrienden, verschijnt het logo van de retailer in beeld.

 

Toch is de Mobile Mirror meer dan zomaar een marketingstunt of een gadget voor de klant. De innovatie kan ook business genereren, want behalve het logo verschijnt meteen ook de link naar de webshop in beeld. Zo kan de klant het kledingstuk van zijn keuze meteen online bestellen wanneer het niet meer in de juiste maat voorhanden is in de winkel. En als de klant toch van de aankoop afziet, is een van zijn of haar Facebookvrienden misschien wel in het kledingstuk geïnteresseerd of in de verleiding gebracht om eens een bezoekje te brengen aan uw webwinkel...

 

 

{youtube}Oh2i5rul958{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.