Veritas test digitale 'Mobile Mirror' | RetailDetail

Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Worden de spiegels in de pashokjes binnenkort vervangen door digitale spiegels? Veritas lijkt alvast geïnteresseerd: de retailketen gaat bij wijze van test een maand lang een Mobile Mirror in een van zijn Belgische verkooppunten installeren.

Foto, video, twitter, facebook...

De Mobile Mirror lijkt volgens MediaMarketing het meest op een flink uit de kluiten gewassen verticale tablet met camera. Bij het passen van een nieuwe rok of broek laat de klant zich met één virtuele druk op de knop fotograferen of filmen door de Mobile Mirror, en kan hij of zij meteen nagaan of het stuk hem of haar wel staat (vooral handig om de achterkant te bekijken!).

 

Daar blijft het echter niet bij, want in dit digitale tijdperk kan de klant uiteraard de foto of video meteen ook delen via sociale netwerken, om zo snel te achterhalen wat familie of vrienden ervan vinden. Mooi meegenomen: telkens wanneer de klant in spe zo'n foto of video deelt met vrienden, verschijnt het logo van de retailer in beeld.

 

Toch is de Mobile Mirror meer dan zomaar een marketingstunt of een gadget voor de klant. De innovatie kan ook business genereren, want behalve het logo verschijnt meteen ook de link naar de webshop in beeld. Zo kan de klant het kledingstuk van zijn keuze meteen online bestellen wanneer het niet meer in de juiste maat voorhanden is in de winkel. En als de klant toch van de aankoop afziet, is een van zijn of haar Facebookvrienden misschien wel in het kledingstuk geïnteresseerd of in de verleiding gebracht om eens een bezoekje te brengen aan uw webwinkel...

 

 

{youtube}Oh2i5rul958{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.