Veritas test digitale 'Mobile Mirror' | RetailDetail

Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Worden de spiegels in de pashokjes binnenkort vervangen door digitale spiegels? Veritas lijkt alvast geïnteresseerd: de retailketen gaat bij wijze van test een maand lang een Mobile Mirror in een van zijn Belgische verkooppunten installeren.

Foto, video, twitter, facebook...

De Mobile Mirror lijkt volgens MediaMarketing het meest op een flink uit de kluiten gewassen verticale tablet met camera. Bij het passen van een nieuwe rok of broek laat de klant zich met één virtuele druk op de knop fotograferen of filmen door de Mobile Mirror, en kan hij of zij meteen nagaan of het stuk hem of haar wel staat (vooral handig om de achterkant te bekijken!).

 

Daar blijft het echter niet bij, want in dit digitale tijdperk kan de klant uiteraard de foto of video meteen ook delen via sociale netwerken, om zo snel te achterhalen wat familie of vrienden ervan vinden. Mooi meegenomen: telkens wanneer de klant in spe zo'n foto of video deelt met vrienden, verschijnt het logo van de retailer in beeld.

 

Toch is de Mobile Mirror meer dan zomaar een marketingstunt of een gadget voor de klant. De innovatie kan ook business genereren, want behalve het logo verschijnt meteen ook de link naar de webshop in beeld. Zo kan de klant het kledingstuk van zijn keuze meteen online bestellen wanneer het niet meer in de juiste maat voorhanden is in de winkel. En als de klant toch van de aankoop afziet, is een van zijn of haar Facebookvrienden misschien wel in het kledingstuk geïnteresseerd of in de verleiding gebracht om eens een bezoekje te brengen aan uw webwinkel...

 

 

{youtube}Oh2i5rul958{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top