Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Veritas test digitale 'Mobile Mirror'

Worden de spiegels in de pashokjes binnenkort vervangen door digitale spiegels? Veritas lijkt alvast geïnteresseerd: de retailketen gaat bij wijze van test een maand lang een Mobile Mirror in een van zijn Belgische verkooppunten installeren.

Foto, video, twitter, facebook...

De Mobile Mirror lijkt volgens MediaMarketing het meest op een flink uit de kluiten gewassen verticale tablet met camera. Bij het passen van een nieuwe rok of broek laat de klant zich met één virtuele druk op de knop fotograferen of filmen door de Mobile Mirror, en kan hij of zij meteen nagaan of het stuk hem of haar wel staat (vooral handig om de achterkant te bekijken!).

 

Daar blijft het echter niet bij, want in dit digitale tijdperk kan de klant uiteraard de foto of video meteen ook delen via sociale netwerken, om zo snel te achterhalen wat familie of vrienden ervan vinden. Mooi meegenomen: telkens wanneer de klant in spe zo'n foto of video deelt met vrienden, verschijnt het logo van de retailer in beeld.

 

Toch is de Mobile Mirror meer dan zomaar een marketingstunt of een gadget voor de klant. De innovatie kan ook business genereren, want behalve het logo verschijnt meteen ook de link naar de webshop in beeld. Zo kan de klant het kledingstuk van zijn keuze meteen online bestellen wanneer het niet meer in de juiste maat voorhanden is in de winkel. En als de klant toch van de aankoop afziet, is een van zijn of haar Facebookvrienden misschien wel in het kledingstuk geïnteresseerd of in de verleiding gebracht om eens een bezoekje te brengen aan uw webwinkel...

 

 

{youtube}Oh2i5rul958{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top