Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs | RetailDetail

Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Schoenenketen Torfs verkoopt sinds drie weken tassen via bol.com en die test lijkt succesvol: terwijl de verkoop via het eigen digitale platform het laat afweten, zijn de bezoekers van de Ahold-dochter gretige afnemers.

Experiment slaat aan

Torfs startte eind februari met de verkoop van tassen op bol.com, via de mogelijkheid die de online verkoper geeft aan andere distributeurs om hun waren via zijn kanaal te verkopen, terwijl de levering vanuit de eigen distributiecentra blijft gebeuren. De schoenenketen wilde hiermee inspelen op de hedendaagse trends en experimenteren met de verkoopmogelijkheden, gaf marketingmanager Barbara Torfs aan bij de lancering.

 

De verkoop beantwoordt aan de verwachtingen, zegt Torfs nu in een gesprek met De Tijd: dagelijks worden er via het nieuwe kanaal tientallen tassen verkocht. Ze merkt op dat het bedrijf voor een beperkte investering kan profiteren van de verkoopinspanningen die bol.com levert.

 

Eigen webwinkel te weinig gekend

Opvallend is dat 80% van de handtassen die verkocht worden via bol.com, in Nederland afgeleverd worden. In de eigen Nederlandse webwinkel, die Torfs begin dit jaar opstartte, bleef de verkoop onder de verwachtingen. De schoenenketen heeft geen eigen fysieke winkels bij onze noorderburen en volgens de marketingmanager is Schoenen Torfs er dan ook minder gekend: "We zullen er onze marketing moeten versterken", zei ze nog.

 

Torfs sloot bij de lancering van de samenwerking met bol.com niet uit dat op termijn ook schoenen via dat kanaal verkocht zouden worden. De online verkoop is immers belangrijk geworden voor de keten: in januari werd 6 procent van het verkoopcijfer via digitale weg gerealiseerd, dat is even veel als de omzet van de grootste drie winkels samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.