Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Schoenenketen Torfs verkoopt sinds drie weken tassen via bol.com en die test lijkt succesvol: terwijl de verkoop via het eigen digitale platform het laat afweten, zijn de bezoekers van de Ahold-dochter gretige afnemers.

Experiment slaat aan

Torfs startte eind februari met de verkoop van tassen op bol.com, via de mogelijkheid die de online verkoper geeft aan andere distributeurs om hun waren via zijn kanaal te verkopen, terwijl de levering vanuit de eigen distributiecentra blijft gebeuren. De schoenenketen wilde hiermee inspelen op de hedendaagse trends en experimenteren met de verkoopmogelijkheden, gaf marketingmanager Barbara Torfs aan bij de lancering.

 

De verkoop beantwoordt aan de verwachtingen, zegt Torfs nu in een gesprek met De Tijd: dagelijks worden er via het nieuwe kanaal tientallen tassen verkocht. Ze merkt op dat het bedrijf voor een beperkte investering kan profiteren van de verkoopinspanningen die bol.com levert.

 

Eigen webwinkel te weinig gekend

Opvallend is dat 80% van de handtassen die verkocht worden via bol.com, in Nederland afgeleverd worden. In de eigen Nederlandse webwinkel, die Torfs begin dit jaar opstartte, bleef de verkoop onder de verwachtingen. De schoenenketen heeft geen eigen fysieke winkels bij onze noorderburen en volgens de marketingmanager is Schoenen Torfs er dan ook minder gekend: "We zullen er onze marketing moeten versterken", zei ze nog.

 

Torfs sloot bij de lancering van de samenwerking met bol.com niet uit dat op termijn ook schoenen via dat kanaal verkocht zouden worden. De online verkoop is immers belangrijk geworden voor de keten: in januari werd 6 procent van het verkoopcijfer via digitale weg gerealiseerd, dat is even veel als de omzet van de grootste drie winkels samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top