Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Schoenenketen Torfs verkoopt sinds drie weken tassen via bol.com en die test lijkt succesvol: terwijl de verkoop via het eigen digitale platform het laat afweten, zijn de bezoekers van de Ahold-dochter gretige afnemers.

Experiment slaat aan

Torfs startte eind februari met de verkoop van tassen op bol.com, via de mogelijkheid die de online verkoper geeft aan andere distributeurs om hun waren via zijn kanaal te verkopen, terwijl de levering vanuit de eigen distributiecentra blijft gebeuren. De schoenenketen wilde hiermee inspelen op de hedendaagse trends en experimenteren met de verkoopmogelijkheden, gaf marketingmanager Barbara Torfs aan bij de lancering.

 

De verkoop beantwoordt aan de verwachtingen, zegt Torfs nu in een gesprek met De Tijd: dagelijks worden er via het nieuwe kanaal tientallen tassen verkocht. Ze merkt op dat het bedrijf voor een beperkte investering kan profiteren van de verkoopinspanningen die bol.com levert.

 

Eigen webwinkel te weinig gekend

Opvallend is dat 80% van de handtassen die verkocht worden via bol.com, in Nederland afgeleverd worden. In de eigen Nederlandse webwinkel, die Torfs begin dit jaar opstartte, bleef de verkoop onder de verwachtingen. De schoenenketen heeft geen eigen fysieke winkels bij onze noorderburen en volgens de marketingmanager is Schoenen Torfs er dan ook minder gekend: "We zullen er onze marketing moeten versterken", zei ze nog.

 

Torfs sloot bij de lancering van de samenwerking met bol.com niet uit dat op termijn ook schoenen via dat kanaal verkocht zouden worden. De online verkoop is immers belangrijk geworden voor de keten: in januari werd 6 procent van het verkoopcijfer via digitale weg gerealiseerd, dat is even veel als de omzet van de grootste drie winkels samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3 procent gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Back to top