Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs | RetailDetail

Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Verkoop via bol.com compenseert mindere Nederlandse webverkoop Torfs

Schoenenketen Torfs verkoopt sinds drie weken tassen via bol.com en die test lijkt succesvol: terwijl de verkoop via het eigen digitale platform het laat afweten, zijn de bezoekers van de Ahold-dochter gretige afnemers.

Experiment slaat aan

Torfs startte eind februari met de verkoop van tassen op bol.com, via de mogelijkheid die de online verkoper geeft aan andere distributeurs om hun waren via zijn kanaal te verkopen, terwijl de levering vanuit de eigen distributiecentra blijft gebeuren. De schoenenketen wilde hiermee inspelen op de hedendaagse trends en experimenteren met de verkoopmogelijkheden, gaf marketingmanager Barbara Torfs aan bij de lancering.

 

De verkoop beantwoordt aan de verwachtingen, zegt Torfs nu in een gesprek met De Tijd: dagelijks worden er via het nieuwe kanaal tientallen tassen verkocht. Ze merkt op dat het bedrijf voor een beperkte investering kan profiteren van de verkoopinspanningen die bol.com levert.

 

Eigen webwinkel te weinig gekend

Opvallend is dat 80% van de handtassen die verkocht worden via bol.com, in Nederland afgeleverd worden. In de eigen Nederlandse webwinkel, die Torfs begin dit jaar opstartte, bleef de verkoop onder de verwachtingen. De schoenenketen heeft geen eigen fysieke winkels bij onze noorderburen en volgens de marketingmanager is Schoenen Torfs er dan ook minder gekend: "We zullen er onze marketing moeten versterken", zei ze nog.

 

Torfs sloot bij de lancering van de samenwerking met bol.com niet uit dat op termijn ook schoenen via dat kanaal verkocht zouden worden. De online verkoop is immers belangrijk geworden voor de keten: in januari werd 6 procent van het verkoopcijfer via digitale weg gerealiseerd, dat is even veel als de omzet van de grootste drie winkels samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.