Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal | RetailDetail

Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

In het derde kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse modemerk Burberry met 15 procent gestegen. Vooral de online verkoop deed het goed. Enkel in Hongkong was er sprake van een kleine daling.

Terugval Hongkong

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal uit op 604 miljoen pond (778 miljoen euro). Dat betekende een vergelijkbare groei van 8 procent. In de regio EMEIA (Europa, Midden-Oosten, India en Afrika) en op de Amerikaanse continenten was er zelfs sprake van tweecijferige vergelijkbare omzetgroei. De regio Asia Pacific kende slechts een kleine groei, wat vooral te maken heeft met de moeilijke situatie in Hongkong.


"15 procent onderliggende groei in retailverkoop toont ons engagement voor elk element van de beleving van de klant, gaande van het product tot marketing en service. In de toekomst zullen we diezelfde focus opbrengen om ook in het vierde kwartaal de opportuniteiten te maximaliseren", zegt CEO Christopher Bailey in een reactie op de resultaten.


Herlancering regenkleding

De herlancering van de 'heritage' regenkleding en de bekende kasjmieren sjaals waren verantwoordelijk voor een groot deel van de groei. Burberry schenkt dan ook veel aandacht aan deze producten op vlak van design en marketing.


Burberry opende in het derde kwartaal vijf eigen winkels en sloot er vier. In Japan werden nog twee winkels geopend, vooraleer de licentie met de partner daar verloopt in 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.