Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

In het derde kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse modemerk Burberry met 15 procent gestegen. Vooral de online verkoop deed het goed. Enkel in Hongkong was er sprake van een kleine daling.

Terugval Hongkong

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal uit op 604 miljoen pond (778 miljoen euro). Dat betekende een vergelijkbare groei van 8 procent. In de regio EMEIA (Europa, Midden-Oosten, India en Afrika) en op de Amerikaanse continenten was er zelfs sprake van tweecijferige vergelijkbare omzetgroei. De regio Asia Pacific kende slechts een kleine groei, wat vooral te maken heeft met de moeilijke situatie in Hongkong.


"15 procent onderliggende groei in retailverkoop toont ons engagement voor elk element van de beleving van de klant, gaande van het product tot marketing en service. In de toekomst zullen we diezelfde focus opbrengen om ook in het vierde kwartaal de opportuniteiten te maximaliseren", zegt CEO Christopher Bailey in een reactie op de resultaten.


Herlancering regenkleding

De herlancering van de 'heritage' regenkleding en de bekende kasjmieren sjaals waren verantwoordelijk voor een groot deel van de groei. Burberry schenkt dan ook veel aandacht aan deze producten op vlak van design en marketing.


Burberry opende in het derde kwartaal vijf eigen winkels en sloot er vier. In Japan werden nog twee winkels geopend, vooraleer de licentie met de partner daar verloopt in 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top