Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

In het derde kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse modemerk Burberry met 15 procent gestegen. Vooral de online verkoop deed het goed. Enkel in Hongkong was er sprake van een kleine daling.

Terugval Hongkong

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal uit op 604 miljoen pond (778 miljoen euro). Dat betekende een vergelijkbare groei van 8 procent. In de regio EMEIA (Europa, Midden-Oosten, India en Afrika) en op de Amerikaanse continenten was er zelfs sprake van tweecijferige vergelijkbare omzetgroei. De regio Asia Pacific kende slechts een kleine groei, wat vooral te maken heeft met de moeilijke situatie in Hongkong.


"15 procent onderliggende groei in retailverkoop toont ons engagement voor elk element van de beleving van de klant, gaande van het product tot marketing en service. In de toekomst zullen we diezelfde focus opbrengen om ook in het vierde kwartaal de opportuniteiten te maximaliseren", zegt CEO Christopher Bailey in een reactie op de resultaten.


Herlancering regenkleding

De herlancering van de 'heritage' regenkleding en de bekende kasjmieren sjaals waren verantwoordelijk voor een groot deel van de groei. Burberry schenkt dan ook veel aandacht aan deze producten op vlak van design en marketing.


Burberry opende in het derde kwartaal vijf eigen winkels en sloot er vier. In Japan werden nog twee winkels geopend, vooraleer de licentie met de partner daar verloopt in 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top