Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

In het derde kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse modemerk Burberry met 15 procent gestegen. Vooral de online verkoop deed het goed. Enkel in Hongkong was er sprake van een kleine daling.

Terugval Hongkong

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal uit op 604 miljoen pond (778 miljoen euro). Dat betekende een vergelijkbare groei van 8 procent. In de regio EMEIA (Europa, Midden-Oosten, India en Afrika) en op de Amerikaanse continenten was er zelfs sprake van tweecijferige vergelijkbare omzetgroei. De regio Asia Pacific kende slechts een kleine groei, wat vooral te maken heeft met de moeilijke situatie in Hongkong.


"15 procent onderliggende groei in retailverkoop toont ons engagement voor elk element van de beleving van de klant, gaande van het product tot marketing en service. In de toekomst zullen we diezelfde focus opbrengen om ook in het vierde kwartaal de opportuniteiten te maximaliseren", zegt CEO Christopher Bailey in een reactie op de resultaten.


Herlancering regenkleding

De herlancering van de 'heritage' regenkleding en de bekende kasjmieren sjaals waren verantwoordelijk voor een groot deel van de groei. Burberry schenkt dan ook veel aandacht aan deze producten op vlak van design en marketing.


Burberry opende in het derde kwartaal vijf eigen winkels en sloot er vier. In Japan werden nog twee winkels geopend, vooraleer de licentie met de partner daar verloopt in 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top