Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal | RetailDetail

Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

Verkoop Burberry kent flinke boost in derde kwartaal

In het derde kwartaal van zijn financieel jaar is de omzet van het Britse modemerk Burberry met 15 procent gestegen. Vooral de online verkoop deed het goed. Enkel in Hongkong was er sprake van een kleine daling.

Terugval Hongkong

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal uit op 604 miljoen pond (778 miljoen euro). Dat betekende een vergelijkbare groei van 8 procent. In de regio EMEIA (Europa, Midden-Oosten, India en Afrika) en op de Amerikaanse continenten was er zelfs sprake van tweecijferige vergelijkbare omzetgroei. De regio Asia Pacific kende slechts een kleine groei, wat vooral te maken heeft met de moeilijke situatie in Hongkong.


"15 procent onderliggende groei in retailverkoop toont ons engagement voor elk element van de beleving van de klant, gaande van het product tot marketing en service. In de toekomst zullen we diezelfde focus opbrengen om ook in het vierde kwartaal de opportuniteiten te maximaliseren", zegt CEO Christopher Bailey in een reactie op de resultaten.


Herlancering regenkleding

De herlancering van de 'heritage' regenkleding en de bekende kasjmieren sjaals waren verantwoordelijk voor een groot deel van de groei. Burberry schenkt dan ook veel aandacht aan deze producten op vlak van design en marketing.


Burberry opende in het derde kwartaal vijf eigen winkels en sloot er vier. In Japan werden nog twee winkels geopend, vooraleer de licentie met de partner daar verloopt in 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.