VF Corp waarborgt leningen voor opwaardering Bengaalse fabrieken

VF Corp waarborgt leningen voor opwaardering Bengaalse fabrieken

De Amerikaanse kledinggroep VF Corp stelt zich garant voor leningen die de Wereldbank gaat verstrekken aan een aantal toeleveranciers in Bangladesh om de veiligheid in hun gebouwen te verhogen.

Voor 10 miljoen dollar aan garanties

Ruim een jaar geleden stortte nabij de hoofdstad Dhaka het Rana Plaza-complex in, waarbij meer dan 1.100 textielarbeiders het leven lieten. Het legde meteen de schrijnende omstandigheden bloot waartegen kledij voor de Westerse markt werd gemaakt.

 

Om iets aan de toestand te verhelpen, heeft VF Corp (de groep boven The North Face, Kipling, Timberland, Vans en Wrangler) nu een akkoord gesloten met International Finance Corporation (IFC), een onderdeel van de Wereldbank. De Amerikaanse groep stelt zich daarbij voor 10 miljoen dollar (8 miljoen euro) garant voor de leningen die IFC aan zijn Bengaalse leveranciers gaat verstrekken om de veiligheid voor hun werknemers te verbeteren. Het gaat om kredieten van 100.000 dollar (81.000 euro) tot 1,3 miljoen dollar (1 miljoen euro) per dossier.

 

Borgstelling leidt tot goedkopere kredieten

Door de garantie van VF Corp kan IFC de leningen goedkoper ter beschikking stellen. De organisatie moet niet langer een hoge risicopremie voor wanbetaling inbouwen.

 

Arunima Sportswear, Olio Apparels en Radisson Apparel maakten als eerste Bengaalse leveranciers van VF Corp gebruik van de gunstige financieringsmogelijkheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top