Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore | RetailDetail

Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Het Nederlandse modeduo Viktor & Rolf heeft besloten om te stoppen met zijn confectielijn en zich voortaan te concentreren op hun geuren, haute couture en licenties. Volgend jaar sluit daarom hun flagshipstore in Parijs.

Nog één collectie

De beslissing van het duo om op te houden met hun confectielijn is al aanvaard door de investeerders van het merk. Ze zullen nog één herfst- en wintercollectie presenteren en verkopen, maar ze zullen niet aanwezig zijn op de Paris Fashion Week in maart.


Begin 2016 zal ook de flagshipstore in Parijs zijn deuren sluiten. Momenteel wordt het merk daarenboven nog verkocht bij meer dan 100 andere winkels wereldwijd, maar ook dat zal dus ophouden na deze laatste collectie.


"We hebben mode altijd gebruikt als communicatiemiddel, het is onze artistieke uitlaatklep. Maar door de snelheid, deadlines en stevige concurrentie voelde de pret-à-porter als een creatieve belemmering", laat Viktor Horsting weten aan Women's Wear Daily. "Door het los te laten, hebben we meer tijd en vrijheid voor creativiteit. We staat te popelen om de grenzen van onze visie los te laten op nieuwe terreinen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top