Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Het Nederlandse modeduo Viktor & Rolf heeft besloten om te stoppen met zijn confectielijn en zich voortaan te concentreren op hun geuren, haute couture en licenties. Volgend jaar sluit daarom hun flagshipstore in Parijs.

Nog één collectie

De beslissing van het duo om op te houden met hun confectielijn is al aanvaard door de investeerders van het merk. Ze zullen nog één herfst- en wintercollectie presenteren en verkopen, maar ze zullen niet aanwezig zijn op de Paris Fashion Week in maart.


Begin 2016 zal ook de flagshipstore in Parijs zijn deuren sluiten. Momenteel wordt het merk daarenboven nog verkocht bij meer dan 100 andere winkels wereldwijd, maar ook dat zal dus ophouden na deze laatste collectie.


"We hebben mode altijd gebruikt als communicatiemiddel, het is onze artistieke uitlaatklep. Maar door de snelheid, deadlines en stevige concurrentie voelde de pret-à-porter als een creatieve belemmering", laat Viktor Horsting weten aan Women's Wear Daily. "Door het los te laten, hebben we meer tijd en vrijheid voor creativiteit. We staat te popelen om de grenzen van onze visie los te laten op nieuwe terreinen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top