Volledige opbrengst Bestseller voor 1 dag naar goed doel

Volledige opbrengst Bestseller voor 1 dag naar goed doel

Het Deense kledingbedrijf Bestseller schenkt morgen zijn volledige wereldwijde omzet aan het goede doel. In België zal vijftig procent van de netto-omzet van het moederbedrijf van Jack & Jones en Vero Moda naar de organisatie Hippo & Friends gaan.

"Een positief verschil maken"

"Bij Bestseller zijn we dankbaar een positief verschil te kunnen maken voor anderen en voor de wereld rondom ons. Daarom besloten we deze kans te grijpen en iets terug te geven aan de gemeenschap, want het zijn net de klanten die ons bedrijf hebben helpen groeien", zegt communicatiedirecteur Mogens Werge over de reden voor deze actie.

 

Bestseller zal zo een bedrag doneren dat gelijk is aan de optelsom van de netto-omzet van alle retailwinkels van Bestseller en zijn partners, alle online shops en de netto-omzet van de b2b-verkoop. Naast Hippo & Friends, dat zich inzet voor kinderen met type 1 diabetes, zal Bestseller ook schenken aan wereldwijde organisaties als Save The Children, Unicef en GAIN.

 

Bestseller is in ons land vooral bekend van de merken Jack & Jones, Vero Moda en Only, maar heeft wereldwijd tientallen merken in zijn portefeuille zitten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top