Volledige opbrengst Bestseller voor 1 dag naar goed doel | RetailDetail

Volledige opbrengst Bestseller voor 1 dag naar goed doel

Volledige opbrengst Bestseller voor 1 dag naar goed doel

Het Deense kledingbedrijf Bestseller schenkt morgen zijn volledige wereldwijde omzet aan het goede doel. In België zal vijftig procent van de netto-omzet van het moederbedrijf van Jack & Jones en Vero Moda naar de organisatie Hippo & Friends gaan.

"Een positief verschil maken"

"Bij Bestseller zijn we dankbaar een positief verschil te kunnen maken voor anderen en voor de wereld rondom ons. Daarom besloten we deze kans te grijpen en iets terug te geven aan de gemeenschap, want het zijn net de klanten die ons bedrijf hebben helpen groeien", zegt communicatiedirecteur Mogens Werge over de reden voor deze actie.

 

Bestseller zal zo een bedrag doneren dat gelijk is aan de optelsom van de netto-omzet van alle retailwinkels van Bestseller en zijn partners, alle online shops en de netto-omzet van de b2b-verkoop. Naast Hippo & Friends, dat zich inzet voor kinderen met type 1 diabetes, zal Bestseller ook schenken aan wereldwijde organisaties als Save The Children, Unicef en GAIN.

 

Bestseller is in ons land vooral bekend van de merken Jack & Jones, Vero Moda en Only, maar heeft wereldwijd tientallen merken in zijn portefeuille zitten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.