Vroege lenteschoonmaak bij management GAP.

Vroege lenteschoonmaak bij management GAP.

Na een mislukte logo-transformatie en de bijhorende imagodeuk, beseft modegigant GAP dat het tijd is om een frisse wind door het managementteam te laten waaien. De lenteschoonmaak bestaat uit een stoelendans die een meer internationale visie reflecteert. Ook het designbureau dat het grandioos gefaalde logo heeft aangeleverd wordt na een jarenlange samenwerking buitengeborsteld.

Focus op internationale groei.

In de managementtransformatie wordt opvallend veel aandacht besteed aan de niet-Amerikaanse activiteiten van de kledingretailer. Voor het eerst wordt een globaal hoofd voor marketing aangeduid, in de figuur van Seth Farbman.


Farbman was voormalig internationaal directeur van designbureau Ogilvy. Als tegenprestatie mag Ogilvy zich evenwel tot nieuwe hofleverancier reclamevormgeving van GAP rekenen.


Art Peck, vroeger verantwoordelijke voor GAP’s outlets en internationale franchising, komt dan weer terug naar de thuismarkt als hoofd van GAP’s Noord-Amerikaanse activiteiten.

Creatief centrum New York.

Meer dan ooit wil GAP zich als een mondiaal bedrijf profileren. Dit zal GAP in 2011 doen door zich te focussen op internationale groei, zowel met fysieke als online shops. Bedoeling is ook duidelijker “één globale designvisie” op de markt te zetten.


Om de noden van de internationale markten beter aan te voelen, verhuist het creatieve centrum van de Amerikaanse keten bovendien van San Francisco naar het meer kosmopoliete New York. De ontwerpbureaus van GAP waren al langer in the big Apple gevestigd. Nu worden ook de globale productie- en marketingdivisies van daaruit gecontroleerd.
 

Na een mislukte logo-transformatie en de bijhorende imagodeuk, beseft modegigant GAP dat het tijd is om een frisse wind door het managementteam te laten waaien. De lenteschoonmaak bestaat uit een stoelendans die een meer internationale visie reflecteert. Ook het designbureau dat het grandioos gefaalde logo heeft aangeleverd wordt na een jarenlange samenwerking buitengeborsteld.

Focus op internationale groei.

In de managementtransformatie wordt opvallend veel aandacht besteed aan de niet-Amerikaanse activiteiten van de kledingretailer. Voor het eerst wordt een globaal hoofd voor marketing aangeduid, in de figuur van Seth Farbman.


Farbman was voormalig internationaal directeur van designbureau Ogilvy. Als tegenprestatie mag Ogilvy zich evenwel tot nieuwe hofleverancier reclamevormgeving van GAP rekenen.


Art Peck, vroeger verantwoordelijke voor GAP’s outlets en internationale franchising, komt dan weer terug naar de thuismarkt als hoofd van GAP’s Noord-Amerikaanse activiteiten.

Creatief centrum New York.

Meer dan ooit wil GAP zich als een mondiaal bedrijf profileren. Dit zal GAP in 2011 doen door zich te focussen op internationale groei, zowel met fysieke als online shops. Bedoeling is ook duidelijker “één globale designvisie” op de markt te zetten.


Om de noden van de internationale markten beter aan te voelen, verhuist het creatieve centrum van de Amerikaanse keten bovendien van San Francisco naar het meer kosmopoliete New York. De ontwerpbureaus van GAP waren al langer in the big Apple gevestigd. Nu worden ook de globale productie- en marketingdivisies van daaruit gecontroleerd.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top