Vroege lenteschoonmaak bij management GAP.

Vroege lenteschoonmaak bij management GAP.

Na een mislukte logo-transformatie en de bijhorende imagodeuk, beseft modegigant GAP dat het tijd is om een frisse wind door het managementteam te laten waaien. De lenteschoonmaak bestaat uit een stoelendans die een meer internationale visie reflecteert. Ook het designbureau dat het grandioos gefaalde logo heeft aangeleverd wordt na een jarenlange samenwerking buitengeborsteld.

Focus op internationale groei.

In de managementtransformatie wordt opvallend veel aandacht besteed aan de niet-Amerikaanse activiteiten van de kledingretailer. Voor het eerst wordt een globaal hoofd voor marketing aangeduid, in de figuur van Seth Farbman.


Farbman was voormalig internationaal directeur van designbureau Ogilvy. Als tegenprestatie mag Ogilvy zich evenwel tot nieuwe hofleverancier reclamevormgeving van GAP rekenen.


Art Peck, vroeger verantwoordelijke voor GAP’s outlets en internationale franchising, komt dan weer terug naar de thuismarkt als hoofd van GAP’s Noord-Amerikaanse activiteiten.

Creatief centrum New York.

Meer dan ooit wil GAP zich als een mondiaal bedrijf profileren. Dit zal GAP in 2011 doen door zich te focussen op internationale groei, zowel met fysieke als online shops. Bedoeling is ook duidelijker “één globale designvisie” op de markt te zetten.


Om de noden van de internationale markten beter aan te voelen, verhuist het creatieve centrum van de Amerikaanse keten bovendien van San Francisco naar het meer kosmopoliete New York. De ontwerpbureaus van GAP waren al langer in the big Apple gevestigd. Nu worden ook de globale productie- en marketingdivisies van daaruit gecontroleerd.
 

Na een mislukte logo-transformatie en de bijhorende imagodeuk, beseft modegigant GAP dat het tijd is om een frisse wind door het managementteam te laten waaien. De lenteschoonmaak bestaat uit een stoelendans die een meer internationale visie reflecteert. Ook het designbureau dat het grandioos gefaalde logo heeft aangeleverd wordt na een jarenlange samenwerking buitengeborsteld.

Focus op internationale groei.

In de managementtransformatie wordt opvallend veel aandacht besteed aan de niet-Amerikaanse activiteiten van de kledingretailer. Voor het eerst wordt een globaal hoofd voor marketing aangeduid, in de figuur van Seth Farbman.


Farbman was voormalig internationaal directeur van designbureau Ogilvy. Als tegenprestatie mag Ogilvy zich evenwel tot nieuwe hofleverancier reclamevormgeving van GAP rekenen.


Art Peck, vroeger verantwoordelijke voor GAP’s outlets en internationale franchising, komt dan weer terug naar de thuismarkt als hoofd van GAP’s Noord-Amerikaanse activiteiten.

Creatief centrum New York.

Meer dan ooit wil GAP zich als een mondiaal bedrijf profileren. Dit zal GAP in 2011 doen door zich te focussen op internationale groei, zowel met fysieke als online shops. Bedoeling is ook duidelijker “één globale designvisie” op de markt te zetten.


Om de noden van de internationale markten beter aan te voelen, verhuist het creatieve centrum van de Amerikaanse keten bovendien van San Francisco naar het meer kosmopoliete New York. De ontwerpbureaus van GAP waren al langer in the big Apple gevestigd. Nu worden ook de globale productie- en marketingdivisies van daaruit gecontroleerd.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top