Vroege lenteschoonmaak bij management GAP.

Vroege lenteschoonmaak bij management GAP.

Na een mislukte logo-transformatie en de bijhorende imagodeuk, beseft modegigant GAP dat het tijd is om een frisse wind door het managementteam te laten waaien. De lenteschoonmaak bestaat uit een stoelendans die een meer internationale visie reflecteert. Ook het designbureau dat het grandioos gefaalde logo heeft aangeleverd wordt na een jarenlange samenwerking buitengeborsteld.

Focus op internationale groei.

In de managementtransformatie wordt opvallend veel aandacht besteed aan de niet-Amerikaanse activiteiten van de kledingretailer. Voor het eerst wordt een globaal hoofd voor marketing aangeduid, in de figuur van Seth Farbman.


Farbman was voormalig internationaal directeur van designbureau Ogilvy. Als tegenprestatie mag Ogilvy zich evenwel tot nieuwe hofleverancier reclamevormgeving van GAP rekenen.


Art Peck, vroeger verantwoordelijke voor GAP’s outlets en internationale franchising, komt dan weer terug naar de thuismarkt als hoofd van GAP’s Noord-Amerikaanse activiteiten.

Creatief centrum New York.

Meer dan ooit wil GAP zich als een mondiaal bedrijf profileren. Dit zal GAP in 2011 doen door zich te focussen op internationale groei, zowel met fysieke als online shops. Bedoeling is ook duidelijker “één globale designvisie” op de markt te zetten.


Om de noden van de internationale markten beter aan te voelen, verhuist het creatieve centrum van de Amerikaanse keten bovendien van San Francisco naar het meer kosmopoliete New York. De ontwerpbureaus van GAP waren al langer in the big Apple gevestigd. Nu worden ook de globale productie- en marketingdivisies van daaruit gecontroleerd.
 

Na een mislukte logo-transformatie en de bijhorende imagodeuk, beseft modegigant GAP dat het tijd is om een frisse wind door het managementteam te laten waaien. De lenteschoonmaak bestaat uit een stoelendans die een meer internationale visie reflecteert. Ook het designbureau dat het grandioos gefaalde logo heeft aangeleverd wordt na een jarenlange samenwerking buitengeborsteld.

Focus op internationale groei.

In de managementtransformatie wordt opvallend veel aandacht besteed aan de niet-Amerikaanse activiteiten van de kledingretailer. Voor het eerst wordt een globaal hoofd voor marketing aangeduid, in de figuur van Seth Farbman.


Farbman was voormalig internationaal directeur van designbureau Ogilvy. Als tegenprestatie mag Ogilvy zich evenwel tot nieuwe hofleverancier reclamevormgeving van GAP rekenen.


Art Peck, vroeger verantwoordelijke voor GAP’s outlets en internationale franchising, komt dan weer terug naar de thuismarkt als hoofd van GAP’s Noord-Amerikaanse activiteiten.

Creatief centrum New York.

Meer dan ooit wil GAP zich als een mondiaal bedrijf profileren. Dit zal GAP in 2011 doen door zich te focussen op internationale groei, zowel met fysieke als online shops. Bedoeling is ook duidelijker “één globale designvisie” op de markt te zetten.


Om de noden van de internationale markten beter aan te voelen, verhuist het creatieve centrum van de Amerikaanse keten bovendien van San Francisco naar het meer kosmopoliete New York. De ontwerpbureaus van GAP waren al langer in the big Apple gevestigd. Nu worden ook de globale productie- en marketingdivisies van daaruit gecontroleerd.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

C&A trekt zich terug uit Rusland

18/07/2017

Textielketen C&A trekt zich volledig terug uit Rusland. Voor de winkels in Rusland werkt C&A samen met de Russian Trade Group, maar die samenwerking is nu stopgezet. Ook Mexx heeft besloten om alle winkels in het land te sluiten.

Back to top