Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen | RetailDetail

Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen

Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen

Het Waalse modemerk J&JOY wil nu ook doorbreken in Vlaanderen: vanaf de lente zullen de collecties te vinden zijn bij filialen van de modeketen ZEB. Het merk is al een tijdje te vinden in andere landen.

500 verkooppunten

De collecties van J&JOY worden ontworpen in België en geproduceerd in Turkije en India. Het merk valt op dankzij het gebruik van felle kleuren en opvallende details. Het merk is al te vinden bij enkele winkels in Vlaanderen, maar het hoopt dankzij de samenwerking met ZEB te kunnen overgaan tot een echte uitrol in Vlaanderen.

 

J&JOY haalde vorig jaar een omzet van 7 miljoen euro en groeit jaarlijks met ongeveer 10 procent. Het merk is al te vinden in 500 verkooppunten in tien Europese landen. Ook in Taiwan is het merk al een succes.

 

Oprichter Pierre Hamblenne had voor hij begon met J&JOY geen enkele ervaring als modeontwerper. Hij begon met het merk, omdat hij als consument niet tevreden was met het aanbod in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.