Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen | RetailDetail

Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen

Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen

Het Waalse modemerk J&JOY wil nu ook doorbreken in Vlaanderen: vanaf de lente zullen de collecties te vinden zijn bij filialen van de modeketen ZEB. Het merk is al een tijdje te vinden in andere landen.

500 verkooppunten

De collecties van J&JOY worden ontworpen in België en geproduceerd in Turkije en India. Het merk valt op dankzij het gebruik van felle kleuren en opvallende details. Het merk is al te vinden bij enkele winkels in Vlaanderen, maar het hoopt dankzij de samenwerking met ZEB te kunnen overgaan tot een echte uitrol in Vlaanderen.

 

J&JOY haalde vorig jaar een omzet van 7 miljoen euro en groeit jaarlijks met ongeveer 10 procent. Het merk is al te vinden in 500 verkooppunten in tien Europese landen. Ook in Taiwan is het merk al een succes.

 

Oprichter Pierre Hamblenne had voor hij begon met J&JOY geen enkele ervaring als modeontwerper. Hij begon met het merk, omdat hij als consument niet tevreden was met het aanbod in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.