Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen | RetailDetail

Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen

Waals merk J&JOY komt naar Vlaanderen

Het Waalse modemerk J&JOY wil nu ook doorbreken in Vlaanderen: vanaf de lente zullen de collecties te vinden zijn bij filialen van de modeketen ZEB. Het merk is al een tijdje te vinden in andere landen.

500 verkooppunten

De collecties van J&JOY worden ontworpen in België en geproduceerd in Turkije en India. Het merk valt op dankzij het gebruik van felle kleuren en opvallende details. Het merk is al te vinden bij enkele winkels in Vlaanderen, maar het hoopt dankzij de samenwerking met ZEB te kunnen overgaan tot een echte uitrol in Vlaanderen.

 

J&JOY haalde vorig jaar een omzet van 7 miljoen euro en groeit jaarlijks met ongeveer 10 procent. Het merk is al te vinden in 500 verkooppunten in tien Europese landen. Ook in Taiwan is het merk al een succes.

 

Oprichter Pierre Hamblenne had voor hij begon met J&JOY geen enkele ervaring als modeontwerper. Hij begon met het merk, omdat hij als consument niet tevreden was met het aanbod in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top