Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de VDAB slaan de handen in elkaar om via mobiele opleidingen in het winkelcentrum zelf de vele openstaande vacatures voor verkopers (m/v) in de moderetail ingevuld te krijgen.

Theorie én praktijk

Uit een studie van de VDAB blijkt dat er in de regio Sint-Niklaas heel wat openstaande vacatures zijn voor verkopers/verkoopsters in de modesector. Omdat er geen wonderoplossing bestaat om daar snel een mouw aan te passen, organiseren het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding van 26 mei tot 4 september een mobiele opleiding verkoop-mode.

 

De combinatie van theorie en praktijk staat daarbij voorop: in een zestal winkels van het Waasland Shopping Center krijgen kandidaten onder meer via allerlei workshops praktijkgerichte les over alle aspecten van het winkelbedrijf, wat gaat van het ontvangen van leveringen over paskamerservice en etalages maken tot het opdoen van kassa-ervaring. Halfweg de opleiding lopen de kandidaten ook acht dagen stage, bij voorkeur in een winkel met een vacature.

 

Andere retailcursussen in het verschiet

"Als tweede grootste werkgever in de regio en binnen het kader van duurzaam ondernemen, is de samenwerking met de VDAB voor ons als beheerder van het Waasland Shopping Center een belangrijke meerwaarde voor de 140 winkels die dagelijks op zoek zijn naar de juiste medewerkers", zegt Katrien Giebens, manager van het Waasland Shopping Center.

 

Katrien Giebens kijkt trouwens al verder vooruit: "We starten met de mobiele opleiding verkoop-mode en stellen hiervoor een lokaal ter beschikking. Maar we hopen op termijn ook andere opleidingen te kunnen aanbieden aan het winkelpersoneel, in samenwerking met de VDAB."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top