Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de VDAB slaan de handen in elkaar om via mobiele opleidingen in het winkelcentrum zelf de vele openstaande vacatures voor verkopers (m/v) in de moderetail ingevuld te krijgen.

Theorie én praktijk

Uit een studie van de VDAB blijkt dat er in de regio Sint-Niklaas heel wat openstaande vacatures zijn voor verkopers/verkoopsters in de modesector. Omdat er geen wonderoplossing bestaat om daar snel een mouw aan te passen, organiseren het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding van 26 mei tot 4 september een mobiele opleiding verkoop-mode.

 

De combinatie van theorie en praktijk staat daarbij voorop: in een zestal winkels van het Waasland Shopping Center krijgen kandidaten onder meer via allerlei workshops praktijkgerichte les over alle aspecten van het winkelbedrijf, wat gaat van het ontvangen van leveringen over paskamerservice en etalages maken tot het opdoen van kassa-ervaring. Halfweg de opleiding lopen de kandidaten ook acht dagen stage, bij voorkeur in een winkel met een vacature.

 

Andere retailcursussen in het verschiet

"Als tweede grootste werkgever in de regio en binnen het kader van duurzaam ondernemen, is de samenwerking met de VDAB voor ons als beheerder van het Waasland Shopping Center een belangrijke meerwaarde voor de 140 winkels die dagelijks op zoek zijn naar de juiste medewerkers", zegt Katrien Giebens, manager van het Waasland Shopping Center.

 

Katrien Giebens kijkt trouwens al verder vooruit: "We starten met de mobiele opleiding verkoop-mode en stellen hiervoor een lokaal ter beschikking. Maar we hopen op termijn ook andere opleidingen te kunnen aanbieden aan het winkelpersoneel, in samenwerking met de VDAB."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Back to top