Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode | RetailDetail

Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de VDAB slaan de handen in elkaar om via mobiele opleidingen in het winkelcentrum zelf de vele openstaande vacatures voor verkopers (m/v) in de moderetail ingevuld te krijgen.

Theorie én praktijk

Uit een studie van de VDAB blijkt dat er in de regio Sint-Niklaas heel wat openstaande vacatures zijn voor verkopers/verkoopsters in de modesector. Omdat er geen wonderoplossing bestaat om daar snel een mouw aan te passen, organiseren het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding van 26 mei tot 4 september een mobiele opleiding verkoop-mode.

 

De combinatie van theorie en praktijk staat daarbij voorop: in een zestal winkels van het Waasland Shopping Center krijgen kandidaten onder meer via allerlei workshops praktijkgerichte les over alle aspecten van het winkelbedrijf, wat gaat van het ontvangen van leveringen over paskamerservice en etalages maken tot het opdoen van kassa-ervaring. Halfweg de opleiding lopen de kandidaten ook acht dagen stage, bij voorkeur in een winkel met een vacature.

 

Andere retailcursussen in het verschiet

"Als tweede grootste werkgever in de regio en binnen het kader van duurzaam ondernemen, is de samenwerking met de VDAB voor ons als beheerder van het Waasland Shopping Center een belangrijke meerwaarde voor de 140 winkels die dagelijks op zoek zijn naar de juiste medewerkers", zegt Katrien Giebens, manager van het Waasland Shopping Center.

 

Katrien Giebens kijkt trouwens al verder vooruit: "We starten met de mobiele opleiding verkoop-mode en stellen hiervoor een lokaal ter beschikking. Maar we hopen op termijn ook andere opleidingen te kunnen aanbieden aan het winkelpersoneel, in samenwerking met de VDAB."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.