Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Waasland Shopping Center organiseert VDAB-opleiding verkoop-mode

Het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de VDAB slaan de handen in elkaar om via mobiele opleidingen in het winkelcentrum zelf de vele openstaande vacatures voor verkopers (m/v) in de moderetail ingevuld te krijgen.

Theorie én praktijk

Uit een studie van de VDAB blijkt dat er in de regio Sint-Niklaas heel wat openstaande vacatures zijn voor verkopers/verkoopsters in de modesector. Omdat er geen wonderoplossing bestaat om daar snel een mouw aan te passen, organiseren het Waasland Shopping Center, de stad Sint-Niklaas en de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding van 26 mei tot 4 september een mobiele opleiding verkoop-mode.

 

De combinatie van theorie en praktijk staat daarbij voorop: in een zestal winkels van het Waasland Shopping Center krijgen kandidaten onder meer via allerlei workshops praktijkgerichte les over alle aspecten van het winkelbedrijf, wat gaat van het ontvangen van leveringen over paskamerservice en etalages maken tot het opdoen van kassa-ervaring. Halfweg de opleiding lopen de kandidaten ook acht dagen stage, bij voorkeur in een winkel met een vacature.

 

Andere retailcursussen in het verschiet

"Als tweede grootste werkgever in de regio en binnen het kader van duurzaam ondernemen, is de samenwerking met de VDAB voor ons als beheerder van het Waasland Shopping Center een belangrijke meerwaarde voor de 140 winkels die dagelijks op zoek zijn naar de juiste medewerkers", zegt Katrien Giebens, manager van het Waasland Shopping Center.

 

Katrien Giebens kijkt trouwens al verder vooruit: "We starten met de mobiele opleiding verkoop-mode en stellen hiervoor een lokaal ter beschikking. Maar we hopen op termijn ook andere opleidingen te kunnen aanbieden aan het winkelpersoneel, in samenwerking met de VDAB."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top