WE Fashion investeert 15 miljoen in omnichannel

WE Fashion investeert 15 miljoen in omnichannel

WE Fashion gaat de komende jaren circa 15 miljoen euro investeren in "betere klantenbinding en digitale innovatie" om zo haar omnichannel-strategie te versterken. Daarbij verdwijnen wel vijf banen in de Belgische tak, zo meldt de groep.

"Nederlands groeiverhaal doorzetten in België"

"Onze omnichannel-strategie werpt vruchten af", zo zegt Joris Aperghis, sinds begin dit jaar CEO van WE Fashion. "We investeerden het afgelopen jaar aanzienlijk in marketing, communicatie, merkbeleving en het succesvolle 'WE is ME'-programma voor klantenbinding. Dit zowel in ons winkelnetwerk als voor het digitaal verkoopsplatform. Onze collecties voor kinderen werden uitgebreid met een volwaardig aanbod."

 

Door deze aanpak groeit WE Fashion in zijn thuismarkt Nederland naar eigen zeggen "sneller dan de markt. De meest succesvolle ingrepen willen we het komende jaar in België doorzetten om ons groeiverhaal ook hier te versterken", gaat Aperghis voort.

 

Al gaat dat wel gepaard met een "structurele aanpassing in de Belgische organisatie. Zo heeft WE Fashion de intentie om het team van mensen dat zorgt voor de aankleding van de etalages te decentraliseren en toe te voegen aan de teams in de winkels." Daardoor komen vijf banen op de tocht te staan. Het management is daarover momenteel in overleg met de vakbonden. Nochtans had de directie in maart nog ontkend dat er in België ontslagen zouden vallen.

 

Investering van 15 miljoen euro

Tegelijk kondigt de groep ook een investering aan van circa 15 miljoen euro in betere klantenbinding en digitale innovatie in België en Nederland. Zo wil WE Fashion nog sterker inspelen op het snel veranderende winkelgedrag van klanten, dat zich meer en meer verplaatst van de fysieke winkelstraat naar online shopping.

 

WE Fashion telt 230 winkels en 2.500 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. Het internationale distributiecentrum en het hoofdkantoor van de groep zijn gevestigd in Utrecht. Eerder dit jaar gingen bij WE Fashion in Nederland 81 banen voor de bijl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top