WE Fashion investeert 15 miljoen in omnichannel

WE Fashion investeert 15 miljoen in omnichannel

WE Fashion gaat de komende jaren circa 15 miljoen euro investeren in "betere klantenbinding en digitale innovatie" om zo haar omnichannel-strategie te versterken. Daarbij verdwijnen wel vijf banen in de Belgische tak, zo meldt de groep.

"Nederlands groeiverhaal doorzetten in België"

"Onze omnichannel-strategie werpt vruchten af", zo zegt Joris Aperghis, sinds begin dit jaar CEO van WE Fashion. "We investeerden het afgelopen jaar aanzienlijk in marketing, communicatie, merkbeleving en het succesvolle 'WE is ME'-programma voor klantenbinding. Dit zowel in ons winkelnetwerk als voor het digitaal verkoopsplatform. Onze collecties voor kinderen werden uitgebreid met een volwaardig aanbod."

 

Door deze aanpak groeit WE Fashion in zijn thuismarkt Nederland naar eigen zeggen "sneller dan de markt. De meest succesvolle ingrepen willen we het komende jaar in België doorzetten om ons groeiverhaal ook hier te versterken", gaat Aperghis voort.

 

Al gaat dat wel gepaard met een "structurele aanpassing in de Belgische organisatie. Zo heeft WE Fashion de intentie om het team van mensen dat zorgt voor de aankleding van de etalages te decentraliseren en toe te voegen aan de teams in de winkels." Daardoor komen vijf banen op de tocht te staan. Het management is daarover momenteel in overleg met de vakbonden. Nochtans had de directie in maart nog ontkend dat er in België ontslagen zouden vallen.

 

Investering van 15 miljoen euro

Tegelijk kondigt de groep ook een investering aan van circa 15 miljoen euro in betere klantenbinding en digitale innovatie in België en Nederland. Zo wil WE Fashion nog sterker inspelen op het snel veranderende winkelgedrag van klanten, dat zich meer en meer verplaatst van de fysieke winkelstraat naar online shopping.

 

WE Fashion telt 230 winkels en 2.500 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. Het internationale distributiecentrum en het hoofdkantoor van de groep zijn gevestigd in Utrecht. Eerder dit jaar gingen bij WE Fashion in Nederland 81 banen voor de bijl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top