WE Fashion lanceert eigen sportcollectie

WE Fashion lanceert eigen sportcollectie

De Nederlandse modeketen WE Fashion gaat zijn assortiment uitbreiden met eigen sportkleding. De collectie zal in januari op de markt komen, maar zal er in het begin wel enkel zijn voor mannen.

Fashion pikt in op sport

De nieuwe sportcollectie van WE Fashion bestaat tot nu toe uit T-shirts, shorts, een bodywarmer, een regenjas en een lange sportlegging. In totaal gaat het over zes kledingstukken. De kleuren zijn voornamelijk grijs en zwart, met wit en neon-groen als accenten.

 

WE Fashion is daarmee niet de eerste modeketen die potentieel ziet in sportkleding. Zo verkoopt het Zweedse H&M in verschillende winkels wereldwijd al een uitgebreid assortiment sportkleding. Ook ketens als Bershka, Mango en Weekday hebben al sportieve collecties.

 

Steeds meer ketens zien immers het belang in van functionele en tegelijkertijd modieuze sportkleding. Vooral bij vrouwen is er op dat vlak de laatste jaren een enorme opwaartse trend waar te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top