WE Fashion lanceert eigen sportcollectie

WE Fashion lanceert eigen sportcollectie

De Nederlandse modeketen WE Fashion gaat zijn assortiment uitbreiden met eigen sportkleding. De collectie zal in januari op de markt komen, maar zal er in het begin wel enkel zijn voor mannen.

Fashion pikt in op sport

De nieuwe sportcollectie van WE Fashion bestaat tot nu toe uit T-shirts, shorts, een bodywarmer, een regenjas en een lange sportlegging. In totaal gaat het over zes kledingstukken. De kleuren zijn voornamelijk grijs en zwart, met wit en neon-groen als accenten.

 

WE Fashion is daarmee niet de eerste modeketen die potentieel ziet in sportkleding. Zo verkoopt het Zweedse H&M in verschillende winkels wereldwijd al een uitgebreid assortiment sportkleding. Ook ketens als Bershka, Mango en Weekday hebben al sportieve collecties.

 

Steeds meer ketens zien immers het belang in van functionele en tegelijkertijd modieuze sportkleding. Vooral bij vrouwen is er op dat vlak de laatste jaren een enorme opwaartse trend waar te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top