WE Fashion opent inspiratiewinkel in Gent | RetailDetail

WE Fashion opent inspiratiewinkel in Gent

WE Fashion opent inspiratiewinkel in Gent

WE Fashion heropent zijn winkel in de Veldstraat in Gent. Deze is volledig heringericht volgens een nieuw ervarings- en inspiratieconcept.

Geen typische verkooplocatie meer

De winkel vernieuwde winkel ziet er niet uit als een typische verkooplocatie, maar veeleer als een ruimte waarin de consument inspiratie kan opdoen. Het bedrijf speelt hiermee in op het veranderende winkelgedrag van zijn klanten, die steeds vaker de winkels bezoeken om ideeën te vergaren en vervolgens hun bestellingen online plaatsen.

 

Daarom krijgt de consument ook in de winkel de kans om via de WE Fashion-app of via de kassa artikelen, die op het verkooppunt zelf niet voorradig zijn, online te bestellen. Ze worden dan de volgende dag gratis aan huis geleverd.

 

Die multikanalenaanpak moet de klant ook overal dezelfde ervaring geven, of het nu online is, in de marketingcampagnes of in de fysieke winkels. WE Fashion telt circa 250 winkels. De keten is vertegenwoordigd in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.