WE Fashion opent inspiratiewinkel in Gent

WE Fashion opent inspiratiewinkel in Gent

WE Fashion heropent zijn winkel in de Veldstraat in Gent. Deze is volledig heringericht volgens een nieuw ervarings- en inspiratieconcept.

Geen typische verkooplocatie meer

De winkel vernieuwde winkel ziet er niet uit als een typische verkooplocatie, maar veeleer als een ruimte waarin de consument inspiratie kan opdoen. Het bedrijf speelt hiermee in op het veranderende winkelgedrag van zijn klanten, die steeds vaker de winkels bezoeken om ideeën te vergaren en vervolgens hun bestellingen online plaatsen.

 

Daarom krijgt de consument ook in de winkel de kans om via de WE Fashion-app of via de kassa artikelen, die op het verkooppunt zelf niet voorradig zijn, online te bestellen. Ze worden dan de volgende dag gratis aan huis geleverd.

 

Die multikanalenaanpak moet de klant ook overal dezelfde ervaring geven, of het nu online is, in de marketingcampagnes of in de fysieke winkels. WE Fashion telt circa 250 winkels. De keten is vertegenwoordigd in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top