WE Fashion schrapt 81 banen in Nederland

WE Fashion schrapt 81 banen in Nederland

De Nederlandse modeketen WE Fashion schrapt 81 arbeidsplaatsen op het hoofdkantoor in Utrecht en in de Nederlandse verkooporganisatie. De Belgische tak blijft (voorlopig) nog buiten schot. Ook in Nederland sluit de keten in elk geval geen filialen.

Geen banen weg in België

Het schrappen van 81 banen is "een van de maatregelen om het modebedrijf om te vormen tot een modern, omnichannel modemerk", zo meldde WE Fashion vanochtend aan het Nederlandse persbureau ANP. De modeketen wil dit jaar ook 15 miljoen euro investeren in "betere klantenbinding en digitale innovatie", goed voor 29 nieuwe jobs.

 

"WE Fashion is een gezond bedrijf, maar om onze huidige marktpositie te behouden en verder uit te bouwen moeten we nog beter inspelen op de nieuwe consumptiegewoonten van onze klanten", zegt CEO Joris Aperghis. "Dat betekent dat we investeren in verbetering van de klantenbinding, in onze filialen en onze online shop."

 

"Daarnaast is het van belang dat we onze mensen trainen hoe te werken in de veranderende klantomgeving. Dat doen we door te investeren in onze WE Academy. WE gelooft sterk in de regionale vertegenwoordiging met 230 Europese winkels in de beste winkelstraten, in combinatie met een aantrekkelijke online aanwezigheid", gaat de topman verder.

 

Half maart hadden de Belgische vakbonden nog de alarmbel geluid: zij vreesden toen dat één op de vijf banen op de tocht stonden bij de Belgische tak van de Nederlandse keten. Het management ontkende het nieuws toen in alle toonaarden. Zoals het er nu naar uitziet, blijft de Belgische tak (vooralsnog) volledig buiten schot, want - zo luidt het in het communiqué - "aan het Belgische winkelnetwerk en organisatie wordt niet geraakt".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

 Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top