WE Fashion schrapt 81 banen in Nederland

WE Fashion schrapt 81 banen in Nederland

De Nederlandse modeketen WE Fashion schrapt 81 arbeidsplaatsen op het hoofdkantoor in Utrecht en in de Nederlandse verkooporganisatie. De Belgische tak blijft (voorlopig) nog buiten schot. Ook in Nederland sluit de keten in elk geval geen filialen.

Geen banen weg in België

Het schrappen van 81 banen is "een van de maatregelen om het modebedrijf om te vormen tot een modern, omnichannel modemerk", zo meldde WE Fashion vanochtend aan het Nederlandse persbureau ANP. De modeketen wil dit jaar ook 15 miljoen euro investeren in "betere klantenbinding en digitale innovatie", goed voor 29 nieuwe jobs.

 

"WE Fashion is een gezond bedrijf, maar om onze huidige marktpositie te behouden en verder uit te bouwen moeten we nog beter inspelen op de nieuwe consumptiegewoonten van onze klanten", zegt CEO Joris Aperghis. "Dat betekent dat we investeren in verbetering van de klantenbinding, in onze filialen en onze online shop."

 

"Daarnaast is het van belang dat we onze mensen trainen hoe te werken in de veranderende klantomgeving. Dat doen we door te investeren in onze WE Academy. WE gelooft sterk in de regionale vertegenwoordiging met 230 Europese winkels in de beste winkelstraten, in combinatie met een aantrekkelijke online aanwezigheid", gaat de topman verder.

 

Half maart hadden de Belgische vakbonden nog de alarmbel geluid: zij vreesden toen dat één op de vijf banen op de tocht stonden bij de Belgische tak van de Nederlandse keten. Het management ontkende het nieuws toen in alle toonaarden. Zoals het er nu naar uitziet, blijft de Belgische tak (vooralsnog) volledig buiten schot, want - zo luidt het in het communiqué - "aan het Belgische winkelnetwerk en organisatie wordt niet geraakt".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top