Wekenlange staking start bij jassenfabrikant Barbour | RetailDetail

Wekenlange staking start bij jassenfabrikant Barbour

Wekenlange staking start bij jassenfabrikant Barbour

De Britse jassenfabrikant Barbour zal mogelijk te maken krijgen met een staking van vier weken. Het bedrijf heeft een hoop eenzijdige wijzingen doorgevoerd in de contracten van de werknemers, die daarop vandaag het werk neergelegd hebben.

"Anti-familie"

De werknemers leggen het werk voor een periode van minstens drie weken elke voormiddag het werk neer, wat ervoor kan zorgen dat leveringen van de kledij bemoeilijkt kunnen komen. Barbour levert producten aan onder andere Harrods, Harvey Nichols en John Lewis.

 

Reden voor de staking zijn de wijzigingen in de contracten: zo krijgen werknemers geen toeslag meer voor avondwerk en worden ze verplicht om voortaan tot 23u te werken. Werknemers die weigeren om het nieuwe contract te tekenen voor 30 januari worden ontslagen.

 

"Het ultimatum van Barbour is een pesterij en anti-familie. Veel werknemers zijn de enige broodwinnaars en hebben een familie of andere verantwoordelijkheden", zegt Fazia Hussain-Brown, vertegenwoordiger van Unite, de grootste Britse vakbond. "Het bedrijf moet de vastberadenheid van de werknemers niet onderschatten, noch de impact die vier weken staking zullen hebben op de bevoorrading."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.