Winkels voor mannen goed voor verkoop New Look

Winkels voor mannen goed voor verkoop New Look

De Britse moderetailer New Look heeft in de eerste helft van het jaar een fikse omzetstijging gekend. Dat was te danken aan de expansie in China, maar ook het succes van de winkels voor mannen hebben bijgedragen tot het goede resultaat.

Tot 20 nieuwe mannenwinkels

New Look opende in de eerste zes maanden van het jaar vier winkels waar enkel kledij voor mannen wordt verkocht. Die doen het bijzonder goed en dus is het bedrijf van plan om er dit financiële jaar nog eens 15 tot 20 te openen. De keten wil zo het omzetaandeel van mannenmode binnen het bedrijf vergroten. Dat segment is goed voor slechts 3 procent van de totale omzet, terwijl het wel 25 procent van de collectie uitmaakt.


De totale omzet in de eerste zes maanden steeg met 5,9 procent naar 756 miljoen pond (1,07 miljard euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg ook de vergelijkbare omzet met 4,7 procent.


Ook de expansie in China droeg bij tot de positieve resultaten. New Look heeft in dat land momenteel 52 winkels en het is van plan om er tegen maart 2016 nog eens 33 extra te openen. CEO Anders Kristiansen zegt dat New Look kan profiteren van het feit dat er weinig andere merken zijn in het land die mode tegen een voordelige prijs verkopen. "Wij verkopen truien aan 10 pond, geen luxetassen van 2.000 pond. Het aantal bezoekers in winkelcentra zal wel dalen in China, maar het publiek zal wel steeds meer bij ons terecht komen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top