Winkels voor mannen goed voor verkoop New Look

Winkels voor mannen goed voor verkoop New Look

De Britse moderetailer New Look heeft in de eerste helft van het jaar een fikse omzetstijging gekend. Dat was te danken aan de expansie in China, maar ook het succes van de winkels voor mannen hebben bijgedragen tot het goede resultaat.

Tot 20 nieuwe mannenwinkels

New Look opende in de eerste zes maanden van het jaar vier winkels waar enkel kledij voor mannen wordt verkocht. Die doen het bijzonder goed en dus is het bedrijf van plan om er dit financiële jaar nog eens 15 tot 20 te openen. De keten wil zo het omzetaandeel van mannenmode binnen het bedrijf vergroten. Dat segment is goed voor slechts 3 procent van de totale omzet, terwijl het wel 25 procent van de collectie uitmaakt.


De totale omzet in de eerste zes maanden steeg met 5,9 procent naar 756 miljoen pond (1,07 miljard euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg ook de vergelijkbare omzet met 4,7 procent.


Ook de expansie in China droeg bij tot de positieve resultaten. New Look heeft in dat land momenteel 52 winkels en het is van plan om er tegen maart 2016 nog eens 33 extra te openen. CEO Anders Kristiansen zegt dat New Look kan profiteren van het feit dat er weinig andere merken zijn in het land die mode tegen een voordelige prijs verkopen. "Wij verkopen truien aan 10 pond, geen luxetassen van 2.000 pond. Het aantal bezoekers in winkelcentra zal wel dalen in China, maar het publiek zal wel steeds meer bij ons terecht komen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan 5 miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top