Winkels voor mannen goed voor verkoop New Look | RetailDetail

Winkels voor mannen goed voor verkoop New Look

Winkels voor mannen goed voor verkoop New Look

De Britse moderetailer New Look heeft in de eerste helft van het jaar een fikse omzetstijging gekend. Dat was te danken aan de expansie in China, maar ook het succes van de winkels voor mannen hebben bijgedragen tot het goede resultaat.

Tot 20 nieuwe mannenwinkels

New Look opende in de eerste zes maanden van het jaar vier winkels waar enkel kledij voor mannen wordt verkocht. Die doen het bijzonder goed en dus is het bedrijf van plan om er dit financiële jaar nog eens 15 tot 20 te openen. De keten wil zo het omzetaandeel van mannenmode binnen het bedrijf vergroten. Dat segment is goed voor slechts 3 procent van de totale omzet, terwijl het wel 25 procent van de collectie uitmaakt.


De totale omzet in de eerste zes maanden steeg met 5,9 procent naar 756 miljoen pond (1,07 miljard euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg ook de vergelijkbare omzet met 4,7 procent.


Ook de expansie in China droeg bij tot de positieve resultaten. New Look heeft in dat land momenteel 52 winkels en het is van plan om er tegen maart 2016 nog eens 33 extra te openen. CEO Anders Kristiansen zegt dat New Look kan profiteren van het feit dat er weinig andere merken zijn in het land die mode tegen een voordelige prijs verkopen. "Wij verkopen truien aan 10 pond, geen luxetassen van 2.000 pond. Het aantal bezoekers in winkelcentra zal wel dalen in China, maar het publiek zal wel steeds meer bij ons terecht komen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.