Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

De nettowinst van modemerk Abercrombie & Fitch viel in het vierde kwartaal van het financieel jaar terug met maar liefst 58 procent, maar de gecorrigeerde winst was toch hoger dan verwacht werd door analisten.

Dalende omzet voor A&F

Voor het vierde kwartaal, dat eindigde op 1 februari, tekende Abercrombie & Fitch een winst van 66,1 miljoen dollar (48,1 miljoen euro) op. Dat was meer dan de helft minder dan een jaar geleden, toen er een nettowinst van 157,2 miljoen dollar (114,4 miljoen euro) werd gerealiseerd. Werden de eenmalige kosten niet in rekening gebracht, dan lag de winst evenwel hoger dan werd voorspeld door analisten.

 

De omzet voor het hele kwartaal daalde met twaalf procent; van 1,47 miljard dollar (1,07 miljard euro) naar 1,3 miljard dollar (946 miljoen euro). Analisten verwachtten dat Abercrombie & Fitch een omzet van 1,35 miljard dollar (983 miljoen euro) zou behalen in het vierde kwartaal.

 

Wordt er gekeken naar het volledige jaar, dan had het modebedrijf een nettowinst van 54,6 miljoen dollar (39,8 miljoen euro), tegenover 237 miljoen dollar (173 miljoen euro) voor het voorgaande jaar. De omzet voor het ganse jaar daalde ook met negen procent, van 4,51 miljard dollar (3,29 miljard euro) naar 4,12 miljard dollar (3 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top