Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

De nettowinst van modemerk Abercrombie & Fitch viel in het vierde kwartaal van het financieel jaar terug met maar liefst 58 procent, maar de gecorrigeerde winst was toch hoger dan verwacht werd door analisten.

Dalende omzet voor A&F

Voor het vierde kwartaal, dat eindigde op 1 februari, tekende Abercrombie & Fitch een winst van 66,1 miljoen dollar (48,1 miljoen euro) op. Dat was meer dan de helft minder dan een jaar geleden, toen er een nettowinst van 157,2 miljoen dollar (114,4 miljoen euro) werd gerealiseerd. Werden de eenmalige kosten niet in rekening gebracht, dan lag de winst evenwel hoger dan werd voorspeld door analisten.

 

De omzet voor het hele kwartaal daalde met twaalf procent; van 1,47 miljard dollar (1,07 miljard euro) naar 1,3 miljard dollar (946 miljoen euro). Analisten verwachtten dat Abercrombie & Fitch een omzet van 1,35 miljard dollar (983 miljoen euro) zou behalen in het vierde kwartaal.

 

Wordt er gekeken naar het volledige jaar, dan had het modebedrijf een nettowinst van 54,6 miljoen dollar (39,8 miljoen euro), tegenover 237 miljoen dollar (173 miljoen euro) voor het voorgaande jaar. De omzet voor het ganse jaar daalde ook met negen procent, van 4,51 miljard dollar (3,29 miljard euro) naar 4,12 miljard dollar (3 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top