Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug | RetailDetail

Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

De nettowinst van modemerk Abercrombie & Fitch viel in het vierde kwartaal van het financieel jaar terug met maar liefst 58 procent, maar de gecorrigeerde winst was toch hoger dan verwacht werd door analisten.

Dalende omzet voor A&F

Voor het vierde kwartaal, dat eindigde op 1 februari, tekende Abercrombie & Fitch een winst van 66,1 miljoen dollar (48,1 miljoen euro) op. Dat was meer dan de helft minder dan een jaar geleden, toen er een nettowinst van 157,2 miljoen dollar (114,4 miljoen euro) werd gerealiseerd. Werden de eenmalige kosten niet in rekening gebracht, dan lag de winst evenwel hoger dan werd voorspeld door analisten.

 

De omzet voor het hele kwartaal daalde met twaalf procent; van 1,47 miljard dollar (1,07 miljard euro) naar 1,3 miljard dollar (946 miljoen euro). Analisten verwachtten dat Abercrombie & Fitch een omzet van 1,35 miljard dollar (983 miljoen euro) zou behalen in het vierde kwartaal.

 

Wordt er gekeken naar het volledige jaar, dan had het modebedrijf een nettowinst van 54,6 miljoen dollar (39,8 miljoen euro), tegenover 237 miljoen dollar (173 miljoen euro) voor het voorgaande jaar. De omzet voor het ganse jaar daalde ook met negen procent, van 4,51 miljard dollar (3,29 miljard euro) naar 4,12 miljard dollar (3 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.