Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug | RetailDetail

Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

Winst Abercrombie & Fitch valt sterk terug

De nettowinst van modemerk Abercrombie & Fitch viel in het vierde kwartaal van het financieel jaar terug met maar liefst 58 procent, maar de gecorrigeerde winst was toch hoger dan verwacht werd door analisten.

Dalende omzet voor A&F

Voor het vierde kwartaal, dat eindigde op 1 februari, tekende Abercrombie & Fitch een winst van 66,1 miljoen dollar (48,1 miljoen euro) op. Dat was meer dan de helft minder dan een jaar geleden, toen er een nettowinst van 157,2 miljoen dollar (114,4 miljoen euro) werd gerealiseerd. Werden de eenmalige kosten niet in rekening gebracht, dan lag de winst evenwel hoger dan werd voorspeld door analisten.

 

De omzet voor het hele kwartaal daalde met twaalf procent; van 1,47 miljard dollar (1,07 miljard euro) naar 1,3 miljard dollar (946 miljoen euro). Analisten verwachtten dat Abercrombie & Fitch een omzet van 1,35 miljard dollar (983 miljoen euro) zou behalen in het vierde kwartaal.

 

Wordt er gekeken naar het volledige jaar, dan had het modebedrijf een nettowinst van 54,6 miljoen dollar (39,8 miljoen euro), tegenover 237 miljoen dollar (173 miljoen euro) voor het voorgaande jaar. De omzet voor het ganse jaar daalde ook met negen procent, van 4,51 miljard dollar (3,29 miljard euro) naar 4,12 miljard dollar (3 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.