Winst Adidas krijgt klappen | RetailDetail

Winst Adidas krijgt klappen

Winst Adidas krijgt klappen

De winst van sportkledingproducent Adidas is in het derde kwartaal van dit jaar met maar liefst 11 procent gedaald, ondanks een omzetstijging van meer dan 6 procent. Slechte resultaten in de golfdivisie lagen mee aan de oorzaak.

Golf verkoopt niet

De omzet van Adidas steeg in het derde kwartaal van 2014 met 6,2 procent naar 4,1 miljard euro. Daar tegenover stond wel dat de nettowinst met maar liefst 11 procent daalde naar 282 miljoen euro: slechte wisselkoersen en een kwakkelende golfdivisie zorgden voor de lagere winst.

 

De golfdivisie zag zijn omzet dan ook een klap van 36 procent krijgen. In augustus had Adidas al een winstwaarschuwing uitgestuurd, vanwege de teleurstellende resultaten van het golfmerk TaylorMade. In Latijns-Amerika, Europa en China steeg de totale omzet, maar in Noord-Amerika was er sprake van een daling van 1,4 procent. Adidas blijft het dus moeilijk hebben om concurrent Nike in zijn thuisland onder druk te zetten. In West-Europa en Rusland was er sprake van een tweecijferige groei.

 

Reebok op weg terug

Ook Reebok blijft goed presteren en kon voor het zesde opeenvolgende kwartaal een groei laten optekenen. Adidas probeert sinds kort het merk te herpositioneren als fitnessmerk en dat blijkt zijn vruchten af te werken.

 

Adidas hoopt in 2014 een nettowinst van 650 miljoen euro te behalen, bij een omzetstijging van 5 procent. Eerder ging het nog uit van een nettowinst van 830 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.