Winst en omzet stijgen voor LVMH

Winst en omzet stijgen voor LVMH

LVMH, de luxegroep met onder andere Louis Vuitton in de portfolio, zag in het boekjaar 2013 zijn omzet stijgen met vier procent. Tegelijkertijd steeg ook de jaarwinst met twee procent, dankzij vooral een sterk vierde kwartaal.

"Excellent jaar voor LVMH"

"2013 was opnieuw een excellent jaar voor LVMH, ondanks volatiele wisselkoersen en een tragere groei op Europese markten. In 2014 wil LVMH zijn positie van wereldleider in producten van hoge kwaliteit versterken door te vertrouwen op onze lange termijn strategie", zei CEO van LVMH, Bernard Arnault, in een reactie op de cijfers van 2013.

 

Het bedrijf haalde in 2013 een omzet van 29,1 miljard euro, een stijging met vier procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De winst steeg met twee procent naar 6,02 miljard euro ten opzichte van 2012.

 

Winststijging bij vrijwel alle onderdelen

Alle onderdelen van de groep konden voor het volledige financiële jaar degelijke cijfers voorleggen. Bij 'Wines & Spirits' was er een omzetgroei van zes procent en een winstgroei van negen procent. Vooral in Azië en de Verenigde Staten presteerden de alcoholische dranken sterk. 'Perfumes & Cosmetics' zag de omzet dan weer stijgen met zeven procent, goed voor een winstgroei van twee procent. Bij 'Watches & Jewelry' steeg de omzet met vier procent en de winst met maar liefst twaalf procent.


De resultaten van het segment 'Fashion & Leather Goods' werden bepaald door Louis Vuitton: het merk brengt nog steeds het meeste geld binnen voor de groep. Wel is het merk momenteel bezig zich te heroriënteren, nadat de vraag in zowel Europa als Azië een terugval kende. De omzet steeg er met vijf procent, maar de winst zakte met vier procent. CFO Jean-Jacques Guiony zei eerder al dat die transitie tijd zal vragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top