Winst en omzet stijgen voor LVMH

Winst en omzet stijgen voor LVMH

LVMH, de luxegroep met onder andere Louis Vuitton in de portfolio, zag in het boekjaar 2013 zijn omzet stijgen met vier procent. Tegelijkertijd steeg ook de jaarwinst met twee procent, dankzij vooral een sterk vierde kwartaal.

"Excellent jaar voor LVMH"

"2013 was opnieuw een excellent jaar voor LVMH, ondanks volatiele wisselkoersen en een tragere groei op Europese markten. In 2014 wil LVMH zijn positie van wereldleider in producten van hoge kwaliteit versterken door te vertrouwen op onze lange termijn strategie", zei CEO van LVMH, Bernard Arnault, in een reactie op de cijfers van 2013.

 

Het bedrijf haalde in 2013 een omzet van 29,1 miljard euro, een stijging met vier procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De winst steeg met twee procent naar 6,02 miljard euro ten opzichte van 2012.

 

Winststijging bij vrijwel alle onderdelen

Alle onderdelen van de groep konden voor het volledige financiële jaar degelijke cijfers voorleggen. Bij 'Wines & Spirits' was er een omzetgroei van zes procent en een winstgroei van negen procent. Vooral in Azië en de Verenigde Staten presteerden de alcoholische dranken sterk. 'Perfumes & Cosmetics' zag de omzet dan weer stijgen met zeven procent, goed voor een winstgroei van twee procent. Bij 'Watches & Jewelry' steeg de omzet met vier procent en de winst met maar liefst twaalf procent.


De resultaten van het segment 'Fashion & Leather Goods' werden bepaald door Louis Vuitton: het merk brengt nog steeds het meeste geld binnen voor de groep. Wel is het merk momenteel bezig zich te heroriënteren, nadat de vraag in zowel Europa als Azië een terugval kende. De omzet steeg er met vijf procent, maar de winst zakte met vier procent. CFO Jean-Jacques Guiony zei eerder al dat die transitie tijd zal vragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top