Winst en omzet stijgen voor LVMH | RetailDetail

Winst en omzet stijgen voor LVMH

Winst en omzet stijgen voor LVMH

LVMH, de luxegroep met onder andere Louis Vuitton in de portfolio, zag in het boekjaar 2013 zijn omzet stijgen met vier procent. Tegelijkertijd steeg ook de jaarwinst met twee procent, dankzij vooral een sterk vierde kwartaal.

"Excellent jaar voor LVMH"

"2013 was opnieuw een excellent jaar voor LVMH, ondanks volatiele wisselkoersen en een tragere groei op Europese markten. In 2014 wil LVMH zijn positie van wereldleider in producten van hoge kwaliteit versterken door te vertrouwen op onze lange termijn strategie", zei CEO van LVMH, Bernard Arnault, in een reactie op de cijfers van 2013.

 

Het bedrijf haalde in 2013 een omzet van 29,1 miljard euro, een stijging met vier procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De winst steeg met twee procent naar 6,02 miljard euro ten opzichte van 2012.

 

Winststijging bij vrijwel alle onderdelen

Alle onderdelen van de groep konden voor het volledige financiële jaar degelijke cijfers voorleggen. Bij 'Wines & Spirits' was er een omzetgroei van zes procent en een winstgroei van negen procent. Vooral in Azië en de Verenigde Staten presteerden de alcoholische dranken sterk. 'Perfumes & Cosmetics' zag de omzet dan weer stijgen met zeven procent, goed voor een winstgroei van twee procent. Bij 'Watches & Jewelry' steeg de omzet met vier procent en de winst met maar liefst twaalf procent.


De resultaten van het segment 'Fashion & Leather Goods' werden bepaald door Louis Vuitton: het merk brengt nog steeds het meeste geld binnen voor de groep. Wel is het merk momenteel bezig zich te heroriënteren, nadat de vraag in zowel Europa als Azië een terugval kende. De omzet steeg er met vijf procent, maar de winst zakte met vier procent. CFO Jean-Jacques Guiony zei eerder al dat die transitie tijd zal vragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.