Winst en omzet stijgen voor LVMH

Winst en omzet stijgen voor LVMH

LVMH, de luxegroep met onder andere Louis Vuitton in de portfolio, zag in het boekjaar 2013 zijn omzet stijgen met vier procent. Tegelijkertijd steeg ook de jaarwinst met twee procent, dankzij vooral een sterk vierde kwartaal.

"Excellent jaar voor LVMH"

"2013 was opnieuw een excellent jaar voor LVMH, ondanks volatiele wisselkoersen en een tragere groei op Europese markten. In 2014 wil LVMH zijn positie van wereldleider in producten van hoge kwaliteit versterken door te vertrouwen op onze lange termijn strategie", zei CEO van LVMH, Bernard Arnault, in een reactie op de cijfers van 2013.

 

Het bedrijf haalde in 2013 een omzet van 29,1 miljard euro, een stijging met vier procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De winst steeg met twee procent naar 6,02 miljard euro ten opzichte van 2012.

 

Winststijging bij vrijwel alle onderdelen

Alle onderdelen van de groep konden voor het volledige financiële jaar degelijke cijfers voorleggen. Bij 'Wines & Spirits' was er een omzetgroei van zes procent en een winstgroei van negen procent. Vooral in Azië en de Verenigde Staten presteerden de alcoholische dranken sterk. 'Perfumes & Cosmetics' zag de omzet dan weer stijgen met zeven procent, goed voor een winstgroei van twee procent. Bij 'Watches & Jewelry' steeg de omzet met vier procent en de winst met maar liefst twaalf procent.


De resultaten van het segment 'Fashion & Leather Goods' werden bepaald door Louis Vuitton: het merk brengt nog steeds het meeste geld binnen voor de groep. Wel is het merk momenteel bezig zich te heroriënteren, nadat de vraag in zowel Europa als Azië een terugval kende. De omzet steeg er met vijf procent, maar de winst zakte met vier procent. CFO Jean-Jacques Guiony zei eerder al dat die transitie tijd zal vragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top