Wissel aan de top bij Scabal | RetailDetail

Wissel aan de top bij Scabal

Wissel aan de top bij Scabal

Het Brusselse modehuis Scabal, een referentie in luxestoffen en chique maatpakken, heeft zijn managementteam herschikt. CEO Gregor Thissen wordt "executive chairman" en geeft de dagelijkse leiding in handen van de Italiaan Stefano Rivera.

Van autobanden naar de betere mannenmode

Rivera, pas juni aan de slag bij Scabal, werd in september officieel aangesteld tot nieuwe CEO, zo maakte de groep zopas bekend. De Italiaan kan bogen op een rijke carrière in kleine en grote internationale marketing-, productie- en distributiebedrijven en werkte op verschillende locaties in Europa.

 

Opvallend: Rivera heeft geen modeachtergrond. Vóór hij naar Scabal kwam, was hij retaildirecteur Europa bij bandenfabrikant Bridgestone en daarna managing director retail EMEA bij Goodyear Dunlop.

 

"Change manager"

De nieuwe CEO heeft echter wel een pak ervaring in 'change management' en is aangetrokken om de organisatorische veranderingen door te voeren die "Scabal in staat moeten stellen om nog beter in te spelen op de wensen van zijn cliënteel en zakenpartners", zo laat de groep weten.

 

Door de reorganisatie van het managementteam schuift voormalig CEO Gregor Thissen door naar een "nieuw gecreëerde functie": hij wordt executive chairman en zal zich toeleggen op strategische vraagstukken op lange termijn, nieuwe marktontwikkelingen en het merkimago. Zijn vader, Peter Thissen, wordt erevoorzitter en zal Scabal adviseren op creatief vlak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.