Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over | RetailDetail

Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over

Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over

De Duitse online retailer Zalando laat weten dat het de modebeurs Bread & Butter heeft overgenomen. De beurs was eerder failliet gegaan, maar zal nu opnieuw twee keer per jaar plaatsvinden.

Open voor consumenten

Bread & Butter was een modebeurs voor B2B-klanten, maar Zalando ziet het groter in: het wil die beperking afschaffen en de beurs opengooien voor de gewone consument. Daarmee gaat Zalando verder waar oprichter Karl-Heinz Müller is gestopt. Hij wilde de beurs ook al toegankelijker maken, maar dat plan verdween in de ijskast toen Bread & Butter in december 2014 failliet ging.


Van 7 tot 9 juli vindt de eerstvolgende versie van Bread & Butter al plaats. Die zou wel nog gewoon doorgaan als een B2B-event. Pas na die editie zullen de nieuwe plannen voor de modebeurs door Zalando volledig uit de doeken worden gedaan.


"Voor mij persoonlijk is dit een zeer mooie ontwikkeling. Wat wordt gepland, heb ik al twee jaar geleden willen starten. We hebben een consumentenmarkt. Het is duidelijk de richting die we uitgaan, en Zalando is het juiste bedrijf om die vernieuwing naar voor te brengen", zegt Müller aan Textilwirtschaft. Hij zal ook onder het nieuwe bestuur betrokken blijven bij de beurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.