Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over

Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over

De Duitse online retailer Zalando laat weten dat het de modebeurs Bread & Butter heeft overgenomen. De beurs was eerder failliet gegaan, maar zal nu opnieuw twee keer per jaar plaatsvinden.

Open voor consumenten

Bread & Butter was een modebeurs voor B2B-klanten, maar Zalando ziet het groter in: het wil die beperking afschaffen en de beurs opengooien voor de gewone consument. Daarmee gaat Zalando verder waar oprichter Karl-Heinz Müller is gestopt. Hij wilde de beurs ook al toegankelijker maken, maar dat plan verdween in de ijskast toen Bread & Butter in december 2014 failliet ging.


Van 7 tot 9 juli vindt de eerstvolgende versie van Bread & Butter al plaats. Die zou wel nog gewoon doorgaan als een B2B-event. Pas na die editie zullen de nieuwe plannen voor de modebeurs door Zalando volledig uit de doeken worden gedaan.


"Voor mij persoonlijk is dit een zeer mooie ontwikkeling. Wat wordt gepland, heb ik al twee jaar geleden willen starten. We hebben een consumentenmarkt. Het is duidelijk de richting die we uitgaan, en Zalando is het juiste bedrijf om die vernieuwing naar voor te brengen", zegt Müller aan Textilwirtschaft. Hij zal ook onder het nieuwe bestuur betrokken blijven bij de beurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top