Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top