Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Nakende deal tussen Amazon en Nike slecht nieuws voor retailers

22/06/2017

Het nieuws dat Amazon en Nike dicht bij een overeenkomst staan, waarbij Nike zijn producten zelf rechtstreeks gaat verkopen op het platform van de Amerikaanse webshop, heeft voor wat ophef gezorgd bij andere retailers.

C&A kiest voor buitenstaander als nieuwe CEO

21/06/2017

Alain Caparros wordt de nieuwe CEO van kledingketen C&A in Europa. Daarmee kiest het bedrijf tegen de traditie in voor een buitenstaander. Caparros krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van het modebedrijf op te krikken.

Back to top