Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top