Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector | RetailDetail

Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

Zalando opent Belgische webshop: goed voor hele sector

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

De Duitse schoenensite Zalando lanceert binnenkort een Belgische webshop. Dat staat te lezen op de startpagina van zalando.be, die voorlopig echter enkel doorverwijst naar de websites uit buurlanden. Marktonderzoeksbureau GfK gewaagt van een belangrijke vernieuwing in de branche van schoenwebshops. 

 

Zalando kan de hele sector aanjagen

De komst van Zalando is vooral een opportuniteit volgens Gino Thuij, key account manager bij GfK: Zalando is volgens hem "een aanjager van de online schoenenmarkt", die ervoor kan zorgen dat de concurrentie er ook beter van wordt. "Toen ik nog bij Neckermann werkte, merkten we dat wanneer Wehkamp online kortingen gaf, het ook drukker was bij Neckermann. Consumenten gaan verder zoeken als ze eenmaal aan het internetshoppen zijn geslagen," liet Thuij optekenen door nieuwssite Fashionunited.

 

Hij kadert de komst van Zalando in een grotere beweging op de online schoenenmarkt. Zo kwamen er in Nederland recentelijk nog twee webshops van zelfstandige ondernemers bij (shoebazaar.nl en mooieschoenen.nl) en plant de Zweedse webshop Brandos een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Sector semi-verplicht om te vernieuwen

Thuij wijst verder nog op een andere opportuniteit: door online retail vanuit het standpunt van de klant te bekijken, zijn nog veel vernieuwingen mogelijk. Klanten zelf laten bepalen wanneer hun bestelling geleverd wordt, bijvoorbeeld. Of nog: goeie applicaties maken voor de steeds groeiende markt voor shoppers met een smartphone. Ook ergeren internetshoppers zich aan verzendkosten. Webshops die rekening houden met de wensen van de klanten op al deze domeinen, hoeven echt geen schrik te hebben voor de komst van Zalando, aldus nog GfK.

 

Bron: Fashionunited.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.