Zalando zet het mes in eigen merken | RetailDetail

Zalando zet het mes in eigen merken

Zalando zet het mes in eigen merken

Modewebshop Zalando zet de opkuisoperatie in het palet van de eigen huismerken verder. Na Pink Loop en het grotematenmerk Magnificent verdwijnt nu ook het schoenenmerk Seven Seconds.

Ommekeer in aanpak

Tot vorig jaar leek het er nog op dat Zalando de eigen merken ging opwaarderen, die werden gezien als een mogelijkheid om hogere marges te realiseren en zo het verlieslatende bedrijf op de weg naar rendabiliteit te zetten. Het eigen luxemerk Kiomi kreeg daarbij zelfs een eigen verkoopplatform, los van het Zalando-platform.

 

Nauwelijks negen maanden later werd echter de stekker al uit die Kiomi-shop getrokken en sindsdien wordt Kiomi gewoon via de webshop van Zalando verkocht. Voor andere eigen merken was de ingreep nog drastischer: van Pink Loop en Magnificent worden geen nieuwe producten meer aangeboden, en nu is ook Seven Seconds aan zijn laatste adem toe.

 

Zalado houdt na de sanering nog twaalf eigen merken over: Anna Field, Even&odd, Fullsto, Kiomi, Mai Più Senza, Mint&berry, Pier One, Stups, Taupage, Twintip, Your Turn en Zign. Met dat aanbod wordt niettemin de hele waaier van kinder-, heren- tot damesmode, inclusief schoenen, afgedekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.