Zalando zet het mes in eigen merken

Zalando zet het mes in eigen merken

Modewebshop Zalando zet de opkuisoperatie in het palet van de eigen huismerken verder. Na Pink Loop en het grotematenmerk Magnificent verdwijnt nu ook het schoenenmerk Seven Seconds.

Ommekeer in aanpak

Tot vorig jaar leek het er nog op dat Zalando de eigen merken ging opwaarderen, die werden gezien als een mogelijkheid om hogere marges te realiseren en zo het verlieslatende bedrijf op de weg naar rendabiliteit te zetten. Het eigen luxemerk Kiomi kreeg daarbij zelfs een eigen verkoopplatform, los van het Zalando-platform.

 

Nauwelijks negen maanden later werd echter de stekker al uit die Kiomi-shop getrokken en sindsdien wordt Kiomi gewoon via de webshop van Zalando verkocht. Voor andere eigen merken was de ingreep nog drastischer: van Pink Loop en Magnificent worden geen nieuwe producten meer aangeboden, en nu is ook Seven Seconds aan zijn laatste adem toe.

 

Zalado houdt na de sanering nog twaalf eigen merken over: Anna Field, Even&odd, Fullsto, Kiomi, Mai Più Senza, Mint&berry, Pier One, Stups, Taupage, Twintip, Your Turn en Zign. Met dat aanbod wordt niettemin de hele waaier van kinder-, heren- tot damesmode, inclusief schoenen, afgedekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top