Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top