Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

C&A trekt zich terug uit Rusland

18/07/2017

Textielketen C&A trekt zich volledig terug uit Rusland. Voor de winkels in Rusland werkt C&A samen met de Russian Trade Group, maar die samenwerking is nu stopgezet. Ook Mexx heeft besloten om alle winkels in het land te sluiten.

Back to top