Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Ralph Lauren doet beter dan verwachtingen

08/08/2017

Modehuis Ralph Lauren heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: zowel op vlak van omzet als op vlak van winst wist het de verwachtingen van analisten te overtreffen. Een jaar eerder werd er nog een fors verlies geleden.

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look

08/08/2017

De Britse modeketen New Look heeft er een slecht eerste kwartaal opzitten. Zo viel de omzet met meer dan vier procent terug, terwijl de aangepaste EBITDA een tik van meer dan 35% kreeg.

ING moet schadevergoeding aan Foot Locker

07/08/2017

De Nederlandse ING Bank moet de Nederlandse en Europese tak van Foot Locker een schadevergoeding van 300.000 euro betalen. Dat heeft een rechter beslist nadat Foot Locker in 2015 voor 1,8 miljoen euro werd opgelicht.

Asics opent grootste winkel in Londen

04/08/2017

Sportmerk Asics heeft in Londen een nieuwe flagshipstore geopend: meteen de grootste winkel van het merk ter wereld. De nieuwe winkel in Regent Street brengt voor het eerste de vier verschillende labels van het merk samen.

Back to top