Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness | RetailDetail

Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.