Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Zappos levert geluk met nieuw merk Delivering Happiness

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Tony Hsieh, stichter van Zappos.com en na de verkoop daarvan aan Amazon al piepjong miljardair, heeft weer iets nieuws gevonden. Nadat hij het succesrecept van Zappos had neergepend in de bestseller Delivering Happiness, bedacht hij dat er nog meer uit de formule te halen viel.


Met “happiness” als credo, startte Hsieh een busrondreis om zijn blijde boodschap overal te gaan verkondigen en ineens maakte hij er ook een kleding- en accessoiremerk van. Het merk Delivering Happiness zal bestaan uit modespulletjes met “inspirationele boodschappen”, maar vormt ook een filosofie en levensstijl.


Alvast voer om over na te denken: naar eigen zeggen zou Delivering Happiness kenmerkend zijn voor een nieuwe, jonge en dynamische generatie die “persoonlijke ambities en bedrijfsprestaties als één en dezelfde beschouwt”.


Online schoenenretailer Zappos is altijd een voorbeeld geweest op het vlak van conversation management en branding. Klantentevredenheid draait er niet louter om tevredenheid, maar zelfs om “happiness”. Dankzij een unieke, ludieke stijl en een ongedwongen sfeer probeert het bedrijf intern zelfs “customer happiness” uit te ademen.

 

{youtubejw}F9BkpHdE29E{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, en zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top