Zara blijft leidend schoolvoorbeeld van fast-fashion

Zara blijft leidend schoolvoorbeeld van fast-fashion

Bij de opening van zijn nieuwe winkel in Hongkong heeft Inditex, het Spaanse moederbedrijf achter kledingketen Zara, enkele cijfers uit de doeken gedaan die aantonen hoe snel de 'fast-fashion' van Zara echt is.

Bestelling binnen 48u in de winkel

Tijdens een videopresentatie werd duidelijk dat bestellingen van Zara-filialen binnen 48 uur verwerkt worden, verstuurd worden én in de winkels kunnen hangen. Twee keer per week doet elk filiaal van Zara zijn bestellingen bij het hoofdkantoor in Spanje, dat ervoor zorgt dat de bestellingen binnen de acht uur klaar zijn om te verschepen naar de winkels. Volgens woordvoerder Jesus Echevarria is het daarbij vooral belangrijk om de juiste levering bij de juiste winkels te krijgen.

 

Hij voegde er ook nog aan toe dat de designers van het bedrijf, waarvan Inditex er ongeveer 350 heeft, en de fabrieken een nieuwe collectie binnen drie tot vier weken kunnen klaar hebben.

 

Beschikbaar via Tmall

Inditex is momenteel de grootste moderetailer in de wereld, maar in Azië moet het wel het Japanse Fast Retailing voorlaten, dat plannen heeft om tegen 2020 de grootste in de wereld te zijn. Ondertussen blijft ook Inditex uitbreiden in Azië met onder andere de nieuwe winkel van meer dan 5.000 vierkante meter.

 

Dit jaar zal Zara ook beschikbaar worden via Tmall, de marktplaats van Alibaba in China. Het zal de eerste keer zijn dat Zara online te koop zal zijn bij een derde partij. In september zal Zara meer informatie geven over zijn online strategie in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top