Zara rust pashokje uit met iPads

Zara rust pashokje uit met iPads

Inditex, de Spaanse eigenaar van Zara, gaat zijn pashokjes uitrusten met iPads. Die moeten de consument een aangenamere winkelervaring bieden.

Andere maat of kleur op afroep

Volgens The Local wil Inditex dat de consument bij het betreden van het pashokje de gekozen kledingstukken inscant met de iPad. Daarna volstaat het dat hij op de tablet aanduidt of hij een grotere of kleinere maat of een andere kleur wenst, zodat het winkelpersoneel hem die kan bezorgen zonder dat hij het pashokje hoeft te verlaten.

 

Inditex zou het concept eerst uittesten in een van zijn grotere Spaanse winkels, vooraleer de groep het concept zou toepassen in zijn buitenlandse verkooppunten.

 

Ook bij McGregor

Tijdens Innovation Boulevard begin dit jaar, waarbij op de Meir in Antwerpen, diverse toekomstformules werden uitgetest, liep bij McGregor een soortgelijk project. Een pashokje werd er uitgerust met een interactieve spiegel. Wie een andere kleur of een andere maat wou, kon dat daar eveneens vanuit het pashokje regelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top