ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

Tijdens de Fashion Weeks in New York, London, Milaan en Parijs konden fans van ZEB op Facebook hun beste modequotes delen met de 'ZEB community'. De campagne legde de keten geen windeieren: zopas werd de kaap van de 50.000 fans gerond.

Organische groei in Facebook-fans

Marketingmanager Erika Mees verwelkomt de 50.000e fan met trots: "We willen in de eerste plaats onze Facebook-fans bedanken. Onze community is heel begaan met mode en dankzij sociale media leren we de voorkeuren van onze klanten nog beter kennen."  Het succes smaakt alvast naar meer en de Belgische moderetailer stelt zich dan ook meteen een nieuw doel: "Op naar de 100.000!"

 

Wat de marketingmanager daarbij nog het meest aanspreekt, is dat "de meeste van onze nieuwe fans de weg naar onze pagina op een normale manier vinden, en niet via betalende advertenties. Facebook dwingt bedrijven vandaag te adverteren, en met een klein advertentiebudget bereik je vaak maar een klein deel van je fans. We geloven daarom sterk in virale acties, die door interactie met onze fans het nodige bereik creëren."

 

...en naar 70 winkels

ZEB opende eind vorige week trouwens alweer twee nieuwe vestigingen: in Zelzate en Couillet. Die laatste is meteen de derde Waalse winkel, want eerder opende ZEB al de deuren in Eigenbrakel en Moeskroen.  Dat brengt het totaal op 44 filialen, bovenop de onlangs totaal vernieuwde webshop, maar daar blijft het niet bij: nog dit jaar openen er minstens vier nieuwe winkels en worden er twee volledig gerestyled.

 

"Ons einddoel is 70 winkels over heel België, en dat willen we binnen twee tot drie jaar realiseren", liet Erika Mees eerder al optekenen bij de collega's van Fashion United.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top