ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

Tijdens de Fashion Weeks in New York, London, Milaan en Parijs konden fans van ZEB op Facebook hun beste modequotes delen met de 'ZEB community'. De campagne legde de keten geen windeieren: zopas werd de kaap van de 50.000 fans gerond.

Organische groei in Facebook-fans

Marketingmanager Erika Mees verwelkomt de 50.000e fan met trots: "We willen in de eerste plaats onze Facebook-fans bedanken. Onze community is heel begaan met mode en dankzij sociale media leren we de voorkeuren van onze klanten nog beter kennen."  Het succes smaakt alvast naar meer en de Belgische moderetailer stelt zich dan ook meteen een nieuw doel: "Op naar de 100.000!"

 

Wat de marketingmanager daarbij nog het meest aanspreekt, is dat "de meeste van onze nieuwe fans de weg naar onze pagina op een normale manier vinden, en niet via betalende advertenties. Facebook dwingt bedrijven vandaag te adverteren, en met een klein advertentiebudget bereik je vaak maar een klein deel van je fans. We geloven daarom sterk in virale acties, die door interactie met onze fans het nodige bereik creëren."

 

...en naar 70 winkels

ZEB opende eind vorige week trouwens alweer twee nieuwe vestigingen: in Zelzate en Couillet. Die laatste is meteen de derde Waalse winkel, want eerder opende ZEB al de deuren in Eigenbrakel en Moeskroen.  Dat brengt het totaal op 44 filialen, bovenop de onlangs totaal vernieuwde webshop, maar daar blijft het niet bij: nog dit jaar openen er minstens vier nieuwe winkels en worden er twee volledig gerestyled.

 

"Ons einddoel is 70 winkels over heel België, en dat willen we binnen twee tot drie jaar realiseren", liet Erika Mees eerder al optekenen bij de collega's van Fashion United.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Back to top