ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks | RetailDetail

ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

Tijdens de Fashion Weeks in New York, London, Milaan en Parijs konden fans van ZEB op Facebook hun beste modequotes delen met de 'ZEB community'. De campagne legde de keten geen windeieren: zopas werd de kaap van de 50.000 fans gerond.

Organische groei in Facebook-fans

Marketingmanager Erika Mees verwelkomt de 50.000e fan met trots: "We willen in de eerste plaats onze Facebook-fans bedanken. Onze community is heel begaan met mode en dankzij sociale media leren we de voorkeuren van onze klanten nog beter kennen."  Het succes smaakt alvast naar meer en de Belgische moderetailer stelt zich dan ook meteen een nieuw doel: "Op naar de 100.000!"

 

Wat de marketingmanager daarbij nog het meest aanspreekt, is dat "de meeste van onze nieuwe fans de weg naar onze pagina op een normale manier vinden, en niet via betalende advertenties. Facebook dwingt bedrijven vandaag te adverteren, en met een klein advertentiebudget bereik je vaak maar een klein deel van je fans. We geloven daarom sterk in virale acties, die door interactie met onze fans het nodige bereik creëren."

 

...en naar 70 winkels

ZEB opende eind vorige week trouwens alweer twee nieuwe vestigingen: in Zelzate en Couillet. Die laatste is meteen de derde Waalse winkel, want eerder opende ZEB al de deuren in Eigenbrakel en Moeskroen.  Dat brengt het totaal op 44 filialen, bovenop de onlangs totaal vernieuwde webshop, maar daar blijft het niet bij: nog dit jaar openen er minstens vier nieuwe winkels en worden er twee volledig gerestyled.

 

"Ons einddoel is 70 winkels over heel België, en dat willen we binnen twee tot drie jaar realiseren", liet Erika Mees eerder al optekenen bij de collega's van Fashion United.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.