ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks | RetailDetail

ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

Tijdens de Fashion Weeks in New York, London, Milaan en Parijs konden fans van ZEB op Facebook hun beste modequotes delen met de 'ZEB community'. De campagne legde de keten geen windeieren: zopas werd de kaap van de 50.000 fans gerond.

Organische groei in Facebook-fans

Marketingmanager Erika Mees verwelkomt de 50.000e fan met trots: "We willen in de eerste plaats onze Facebook-fans bedanken. Onze community is heel begaan met mode en dankzij sociale media leren we de voorkeuren van onze klanten nog beter kennen."  Het succes smaakt alvast naar meer en de Belgische moderetailer stelt zich dan ook meteen een nieuw doel: "Op naar de 100.000!"

 

Wat de marketingmanager daarbij nog het meest aanspreekt, is dat "de meeste van onze nieuwe fans de weg naar onze pagina op een normale manier vinden, en niet via betalende advertenties. Facebook dwingt bedrijven vandaag te adverteren, en met een klein advertentiebudget bereik je vaak maar een klein deel van je fans. We geloven daarom sterk in virale acties, die door interactie met onze fans het nodige bereik creëren."

 

...en naar 70 winkels

ZEB opende eind vorige week trouwens alweer twee nieuwe vestigingen: in Zelzate en Couillet. Die laatste is meteen de derde Waalse winkel, want eerder opende ZEB al de deuren in Eigenbrakel en Moeskroen.  Dat brengt het totaal op 44 filialen, bovenop de onlangs totaal vernieuwde webshop, maar daar blijft het niet bij: nog dit jaar openen er minstens vier nieuwe winkels en worden er twee volledig gerestyled.

 

"Ons einddoel is 70 winkels over heel België, en dat willen we binnen twee tot drie jaar realiseren", liet Erika Mees eerder al optekenen bij de collega's van Fashion United.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top