ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

ZEB scoort op Facebook dankzij Fashion Weeks

Tijdens de Fashion Weeks in New York, London, Milaan en Parijs konden fans van ZEB op Facebook hun beste modequotes delen met de 'ZEB community'. De campagne legde de keten geen windeieren: zopas werd de kaap van de 50.000 fans gerond.

Organische groei in Facebook-fans

Marketingmanager Erika Mees verwelkomt de 50.000e fan met trots: "We willen in de eerste plaats onze Facebook-fans bedanken. Onze community is heel begaan met mode en dankzij sociale media leren we de voorkeuren van onze klanten nog beter kennen."  Het succes smaakt alvast naar meer en de Belgische moderetailer stelt zich dan ook meteen een nieuw doel: "Op naar de 100.000!"

 

Wat de marketingmanager daarbij nog het meest aanspreekt, is dat "de meeste van onze nieuwe fans de weg naar onze pagina op een normale manier vinden, en niet via betalende advertenties. Facebook dwingt bedrijven vandaag te adverteren, en met een klein advertentiebudget bereik je vaak maar een klein deel van je fans. We geloven daarom sterk in virale acties, die door interactie met onze fans het nodige bereik creëren."

 

...en naar 70 winkels

ZEB opende eind vorige week trouwens alweer twee nieuwe vestigingen: in Zelzate en Couillet. Die laatste is meteen de derde Waalse winkel, want eerder opende ZEB al de deuren in Eigenbrakel en Moeskroen.  Dat brengt het totaal op 44 filialen, bovenop de onlangs totaal vernieuwde webshop, maar daar blijft het niet bij: nog dit jaar openen er minstens vier nieuwe winkels en worden er twee volledig gerestyled.

 

"Ons einddoel is 70 winkels over heel België, en dat willen we binnen twee tot drie jaar realiseren", liet Erika Mees eerder al optekenen bij de collega's van Fashion United.

Tags: