Zelfstandige Mexx-winkels gaan voor nieuwe naam en nieuwe merken

Zelfstandige Mexx-winkels gaan voor nieuwe naam en nieuwe merken

Terwijl de curatoren van het failliete Mexx praten met drie mogelijke overnemers voor de Belgische tak, kijken de uitbaters van zelfstandige winkels al volop uit naar nieuwe merken.

Doorstart onder nieuwe naam

Het wordt een cruciale week voor de keten zelf, maar de vele zelfstandige uitbaters van Mexx-winkels bereiden al volop een doorstart voort met andere kledingmerken in hun assortiment en een andere merknaam op de gevel.

 

In Deinze heeft de lokale Mexx-vestiging al de deuren gesloten voor een volledige herinrichting: alles wat aan Mexx herinnert, gaat op de schop. Zaakvoerster Ann Cornelis heeft al een deal met een zestal kledingmerken en heropent op 6 februari haar boetiek onder de naam 'Boutique Violet'.

 

Een bijna identiek verhaal ontstaat in Roeselare, waar de winkeleigenaar met nieuwe merken in zee gaat en heropent onder de naam Absolu. Ook de zelfstandige Mexx-boetieks in Oudenaarde, Eeklo en Kuurne werken aan een doorstart als multimerkenboetiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top