Zuid-Afrikaanse magnaat neemt New Look over

Zuid-Afrikaanse magnaat neemt New Look over

Brait, een bedrijf van de miljardair Christo Wiese, heeft een aandeel van 90 procent gekocht in de Britse modeketen New Look. Tot nu toe was het bedrijf in handen van investeringsfondsen Apax en Permira.

Schulden

Zij verkopen nu hun aandeel aan Brait voor een bedrag van 780 miljoen pond (1,1 miljard euro). In 2004 hadden ze zelf ongeveer 700 miljoen pond (970 miljoen euro) betaald voor 90 procent van het bedrijf. De overige tien procent zijn en blijven in handen van de familie van oprichter Tom Singh en andere leden van het management.

 

Volgens analisten waren Apax en Premira wanhopig om New Look, dat een miljard pond (1,4 miljard euro) aan schulden heeft, van de hand te doen. In 2010 hadden ze nog het plan om New Look naar de beurs te brengen, maar dat gebeurde nooit.

 

Brait stelt zelf dat de 600 winkels in het Verenigd Koninkrijk en het potentieel van de keten in China en Europa de belangrijkste redenen waren voor de aankoop. Ook na de verkoop zal huidig CEO Anders Kristiansen aan het hoofd blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top